به گزارش پارس ، محمد علی اسفنانی در گفتگو با مهر اظهار کرد: ۵ حقوقدان برای عضویت در شورای نگهبان از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند که در نهایت از بین این افراد ۳ نفر به عنوان اعضای حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس انتخاب خواهند شد.

وی افزود: جلسه ای درباره موضوع معرفی اعضای حقوقدان شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برگزار نشده است و موضوع مستقیما در جلسه علنی مجلس بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر اللهیار ملک شاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام کرد که عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی، پورابراهیمی و صادقی به عنوان پنج حقوقدان از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی شدند تا در نهایت با انتخاب مجلس، ۳ نفر از این افراد به عنوان اعضای حقوقدان جدید شورای نگهبان فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش مهر، همزمان با ۲۴ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان، مدت خدمت شش ساله ۳ عضو حقوقدان این شورا یعنی عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی و حسینعلی امیری به پایان خواهد رسید. ضمن این که نام حسینعلی امیری از فهرست حقوقدانان شورای نگهبان که به مجلس معرفی شده اند، حذف شده است و وی ۲۴ تیر ماه آخرین حضور خود در شورای نگهبان را تجربه خواهد کرد.