این روزنامه با اشاره به اینکه ترکی الفیصل برادر سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان در سال 1973 میلادی به عنوان مشاور در دربار سعودی مشغول به کار شد می افزاید: الفیصل پس از چهار سال فعالیت در این سمت به عنوان رئیس سرویس اطلاعاتی سعودی منصوب شد و ریاست آن را تا سال 2001 برعهده داشت.

الاخبار می نویسد: ترکی الفیصل طی دهه گذشته به عنوان سفیر عربستان در آمریکا مشغول به کار بوده است.

 

این روزنامه با اشاره به اینکه نام ترکی الفیصل طی سالیان گذشته به عنوان مذاکره کننده سعودی با اسرائیل مطرح بوده است می افزاید که وی در سال 2014 پیام معروفی را به نشست صلح اسرائیل فرستاد و از صهیونیست ها و فلسطینیان خواست تا با یکدیگر مذاکره کنند.

روزنامه الاخبار همچنین با اشاره به دیدار ترکی الفیصل با تزیپی لیونی وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ می افزاید: این شاهزاده سعودی تنها راه پایان نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را تشکیل دو دولت مستقل یهودی و فلسطینی اعلام کرده است.

 

این روزنامه لبنانی همچنین می نویسد که ترکی الفیصل در نشست مونیخ در برخی اوقات در کنار ایهود باراک وزیر جنگ سابق اسرائیل نشسته و در سال 2010 برخورد گردمی با دنی ایالون معاون وزیر خارجه این رژیم داشت.

الاخبار می افزاید: ترکی الفیصل در ماه می گذشته یکی از دیدارهای مهم خود را با یعقوب عمیدور مشاور سابق امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرد به نحوی که مدیر مرکز شرق دور واشنگتن آن را در راستای مذاکرات سعودی-اسرائیلی خواند.

 

این روزنامه با اشاره به اینکه شاید مشارکت شاهزاده سعودی در نشست منافقین در پاریس در چارچوب نقش آفرینی عربستان در مقابل ایران پس از توافق هسته ای تعریف شود می نویسد: می توان گفت که بار دیگر فرضیه همکاری گروهک منافقین با سرویس اطلاعاتی اسرائیل در ترور دانشمندان هسته ای ایران مطرح شده است.

الاخبار در ادامه فاش کرد که یکی از مزدورانی که در سال 2009 در لبنان بازداشت شد اعتراف کرده است که منافقین وی را در راستای منافع سرویس اطلاعاتی اسرائیل جذب کرده است.

این روزنامه در پایان می نویسد که چه ترکی الفیصل در نزدیک شدن ریاض و تل آویو نقش داشته باشد و یا نداشته باشد اقدامات او در راستای سیاست های سعودی است.