به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مستقر در فرمانداری تهران، عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران افزود: امروز جوان ترین ثبت نام کننده ۲۵ سال و مسن ترین ثبت نام کننده ۷۵ سال داشته است. براساس آمار ثبت نام کنندگان قطعی از نظر سنی داوطلبان ۲۵ تا ۴۵ سال ۱۱۷ نفر، ۴۶ تا ۶۰ سال ۲۶ نفر و ۶۱ تا ۷۵ سال پنج نفر هستند.

وی افزود: ۱۶ داوطلب در بخشداری « کن» و « آفتاب» ثبت نام کرده اند و تاکنون در بخش مرکزی تهران ثبت نامی نداشته ایم.

فرهادی در رابطه ی آمار وضعیت تحصیلی ثبت نام کنندگان نیز گفت: در مدرک تحصیلی فوق دیپلم دو نفر، کارشناسی ۸۵ نفر، کارشناسی ارشد ۴۲ نفر و دکترا ۱۴ نفر ثبت نام کننده داشته ایم.

فرماندار تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ی تصویب نمایندگان مجلس برای برگزاری یکپارچه انتخابات ری و تهران، گفت: ما تابع قانون هستیم و مجری قانون هستیم و معتقدیم « ری» پاره تن « تهران» است و برعکس، اما مطابق قانون تا این لحظه انتخابات « ری» به صورت مستقل برگزار می شود، مگر این که مجلس، قانون الحاق « تهران» و « ری» را به تایید شورای نگهبان برساند تا در زمان قانونی به ما ابلاغ شود در غیر این صورت انتخابات شورای شهر « ری» مستقل از تهران برگزار خواهد شد.

فرماندار تهران همچنین در رابطه ی مشکلات مطرح در ثبت نام این دوره از انتخابات شوراها، گفت: طبیعی است که هنوز در بحث سامانه در حال تمرین هستیم البته وزارت کشور زحمات فراوانی را متحمل شده است تا شبکه سایتی را راه اندازی کند و اکنون به پیشخوان دولت متصل شده ایم البته با کمی تاخیر که این مشکل نیز برطرف شد.

فرهادی ادامه داد: ارتباط فرمانداری با وزارت کشور برقرار شده است و از صفر تا ۱۰۰ ثبت نام ها به صورت کامپیوتری انجام می شود البته فرمانداری ها در پایان ثبت نام امکان تفکیکی را نمی توانند از طریق وزارت کشور دریافت کنند و این موضوع برای تمرکز در وزارت کشور است.

وی همچنین درباره ی تغییر ساعت زمان ثبت نام داوطلبان، گفت: ثبت نام تا ساعت ۱۷ افزایش یافته است و از علاقه مندان به ثبت نام در انتخابات این دوره خواهش می کنیم در روزهای اول مراجعه کنند.