به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد شامگاه روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با علما و نخبگان نیجر با بیان اینکه مسلمانان باید به دنبال نجات همه بشریت باشند و شعار و اهداف مسلمانان جهانی باشد، اظهار داشت: اگر اهداف جهانی نداشته باشیم، دشمنان بشریت شعارهایی خواهند داد که مسمانان را متضرر خواهند کرد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز جامعه بشری به سرعت به سمت وحدت در حال حرکت است همه از وضع موجود ناراحت بوده و به دنبال عدالت، توحید و پاکی هستند.

احمدی نژاد گفت: قدرت های فاسد جهانی به بن بست رسیده اند و به زودی ملت های جهان به صورت یکپارچه در برابر قدرت های ظالم ایستادگی کرده و توحید و عدالت را در جهان حاکم خواهند کرد.

رییس جمهور با با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی جهان با طرح این سوال که آیا امروز کسی در جهان پیدا می شود که از وضع خود و ملت ها راضی باشد، اظهار داشت: مسلما پاسخ به این سوال منفی است اما سوال این است که چرا جامعه بشری به شرایط کنونی گرفتار شده است، آیا خدای متعال انسان را برای این نوع زندگی خلق کرده است؟

احمدی نژاد با بیان اینکه آرزوهای تاریخی، بشر برای برپایی عدالت، توحید و کرامت انسانی محقق نشده است، گفت: علت اصلی وضع موجود جهان دور شدن انسان ها از راه پیامبر عزیز اسلام (ص) است و به تعبیر دیگر می توان گفت که علت این موضوع کسانی هستند که به تبعیت از شیطان در برابر حق می ایستند و عدالت را پایمال می کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) متعلق به همه انسانها و برای همه ملت ها است، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) آمدند تا حقیقت انسان را از تعصبات، سلطه طلبی، غرور و تکبر نجات داده و انسان ها را در مسیر رسیدن به قله خلیفه اللهی هدایت کند اما متاسفانه این اتفاق هنوز به طور کامل نیفتاده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز چه کسی و کدام کشور می تواند ادعا کند به گونه ای زندگی می کند که پیامبر اسلام (ص) خواسته است، افزود: علت این موضوع آن است که جامعه بشری آن طور که پیامبر می فرمود، زندگی نکرده است و عده زیادی پیام پیامبر (ص) را دریافت نکرده اند و البته عده ای هم به رغم دریافت پیام پیامبر اسلام (ص) از آن تبعیت نمی کنند.

رییس جمهور گفت: مستکبران و خودخواهان در جامعه بشری حاکم شده و اجازه نمی دهند که راه و پیام پیامبر به طور واقعی به جامعه بشری منتقل شود.

احمدی نژاد با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مسلمانان به رغم اینکه علاقه مند وحدت هستند اما هیچگاه این وحدت محقق نشده است، گفت: متاسفم که بگویم امروز بخش قابل توجهی از مسلمانان علیه مسلمانان هستند و ثروت برخی ملت های اسلامی علیه ملت های اسلامی دیگر هزینه می شود و برخی دولت ها هم هستند که رابطه شان با دشمنان مسلمانان صمیمی تر از رابطه با کشورهای اسلامی است.

رییس جمهور با طرح این سوال که چگونه می توانیم متحد باشیم؟ گفت: ایجاد اتحاد نیازمند عواملی متعددی است که اولین عامل آن کار برای خدا و خالص کردن نیت هاست. کسانی که به دنبال خودخواهی زورگویی و در تعصبات قومی و نژادی منجمد شده اند، هرگز نمی توانند با هم متحد شوند.

احمدی نژاد اظهار داشت: برای اتحاد باید اهداف واحد تعریف شود و اگر هدف واحدی نباشد وحدتی نیز بوجود نخواهد آمد و اصولاً اتحاد در پیگیری اهداف مشترک محقق می شود و هر چه قدر اهداف بزرگتر باشد زمینه وحدت نیز بیشتر خواهد بود.

رییس جمهور افزود: کسانی با هم می باشند که به دنبال آرمان های بزرگ الهی می باشند.

احمدی نژاد با طرح این سوال که برای اتحاد کدام اهداف باید مد نظر قرار گیرد گفت: بالاترین اهداف مواردی است که پیامبر عزیز (ص) تأکید کردند و باید توجه داشت که اهداف اسلام فراتر از طایفه، گروه و نژاد، جهانی است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مسلمانان باید به فکر نجات همه بشریت و استقرار عدالت در همه جهان باشند، اظهار داشت: اگر برپایی، عدالت جهانی و استقرار توحید در همه جهان را هدف قرار دهیم در چنین صورتی رسیدن به اتحاد آسان خواهد بود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: هر کس دریافت و فهمی از توحید و عدالت دارد، اما برای اینکه توحید و عدالت واقعی حاصل شود، نیازمند کسی هستیم که حقیقت توحید و عدالت را آنطور که پیامبر عزیز اسلام (ص) می فهمید بشناسد و شناخت چنین فردی یک نیاز قطعی است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر خدای متعال نیازی را خلق کرده، پاسخ به آن را نیز خلق کرده است و آن کسی که امروز حقیقت توحید و عدالت را در جامعه بشری جاری کند، انسان کامل است. انسانی که به قله کمال رسیده و او فرزندی از فرزندان پیامبر گرامی اسلام است.

رییس جمهور گفت: امروز باید به دنبال کسی باشیم که از جنس پیامبر اسلام (ص) است و اسلام و قرآن را مانند پیامبر اسلام (ص) می فهمد و اگر در محور چنین فردی جمع شویم، خود به خود وحدت محقق خواهد چرا که انسان کامل محور وحدت است.

احمدی نژاد گفت: عده ای چنین مطرح می کنند که صحبت از انسان کامل و موعود موجب تفرقه می شود در حالی که برعکس آنها، معتقدم امام و انسان کامل محور وحدت هستند.

رییس جمهور افزود: مگر می شود مسلمانی بشنود که اگر فرزندی از فرزندان اسلام (ص) بیاید جهان را نجات داده و دین پیامبر را به طور کامل حاکم خواهد کرد، ناراحت شود.

در ابتدای این دیدار تعدادی از علما و نخبگان نیجر در سخنانی مطالب و دیدگاه های خود را در موضوعاتی از جمله روابط ایران و نیجر، تلاش برای اتحاد مسلمانان و برپایی نظم عادلانه در جهان با احمدی نژاد در میان گذاشتند.