پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- در سه سال گذشته علیرغم اظهارات رئیس جمهور در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد افزایش بزهکاری ، آمار طلاق و کاهش ازدواج هستیم. 

هر کس که اندکی مطالعات اجتماعی و سیاسی داشته باشد به خوبی می داند  که بسیاری از بزهکاری ها و ناهنجاری‌ها در جامعه مانند طلاق، اعتیاد، تجاوز، دزدی و بیماری های روحی و روانی می‌تواند ناشی ازبیکاری باشد، با این حال نزدیک به سه سال است که خانواده های ایرانی منتظر تدبیر دولت یازدهم برای رفع مشکل بیکاری هستند. 

در شرایطی که  طبق شواهد، مرکز امار ایران نرخ بیکاری کل نسبت به سال نود و چهار، 4/0 افزایش یافته است و طبق آخرین امار در سال نود و چهار نرخ بیکاری  11/0 اعلام شده است.  

حسن روحانی اعلام کرده  یکی از افتخارات دولت یازدهم در طول 3 سال گذشته ایجاد یک میلیون و 340 هزار اشتغال خالص جدید است، سخنانی که نه با واقعیت های جامعه و  آمارهای موجود همخوانی دارد و نه با شعار «دولت راستگویان» . 

واقعیت  اینست که با وجود اینکه ایجاد اشتغال یکی از اصلی ترین شعارهای انتخاباتی روحانی بود اما  تمرکز دولت بر سیاست خارجه و چشم و امیدش به طرف های خارجی فرصت ایجاد اشتغال را از دولت گرفته است. 

روحانی اخیرا در دفاع از آفتاب تابان برجام گفته: «برجام پیروزی بزرگ سیاست خارجی ما است و هیچکس نمی تواند آن را  نادیده بگیرد. بر این اساس شاید بتوان بیکاری میلیون ها جوان را یکی از مهمترین دستاوردهای دولت راستگویان دانست.»