به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، دولت انگلیس می خواهد با نگرانی های فزاینده مبنی بر این مساله که مخالفان دولت سوریه تنها نیروی قادر به ایجاد یک دولت مدنی هستند، مقابله کند.

در میان فجایع روی داده در مناطق تحت تصرف شورشیان می توان به شیوع حصبه، وبا و سایر بیماری ها در حلب و افزایش غارت اشاره کرد.

همچنین آمارها نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد کمک هایی که از پیش به سوریه ارسال شده توسط نیروهای شورشی به سرقت رفته، اتلاف شده یا برای خرید سلاح و مهمات فروخته شده است.

دولت لندن بر یک گروه بین المللی کمک رسان نظارت دارد تا کمک های غذایی و بهداشتی خود را به مناطق تحت کنترل شورشیان ارسال کند.

همچنین لندن به تامین مالی، آموزش و استقرار ۹۰ تن از افراد این گروه به منظور کنترل و مشارکت در امر کمک رسانی مبادرت ورزیده است.

هماهنگ کننده این گروه گفت: آنچه را که نیاز داریم، انگلیس به ما می دهد.

این در حالی است که دولت ترکیه سازمان های غیردولتی بین المللی را از استفاده از مرزهایش برای کمک به مردم سوریه منع کرده و این بدان معناست که ۴ / ۳ میلیون سوری هم اکنون نیازمند کمک های خارجی هستند.

یکی از مقام های دولت ترکیه در این باره گفت: بسیاری از این گروه ها در داخل سوریه برای قدرتمند ساختن خود از این کمک ها استفاده می کنند و مردم عادی این کشور به این کمک ها دسترسی ندارند.

یکی از موانع اصلی در گسترش کمک های غربی به مخالفان دولت سوریه افزایش قدرت جبهه النصره، گروه وفادار به ایمن الظواهری، رهبر القاعده است.