محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه که صبح امروز سه‌شنبه(25 خرداد ماه) برگزار شد، در پاسخ به سوال در رابطه با پیشنهاد تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه گفت: تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه تا الان در دستور کار دولت نیست.

سخنگوی دولت در پاسخ دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمزمه‌هایی پیرامون تغییر کابینه دولت و تغییر رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: موضوع تغییر در دولت صحت ندارد و اگر صحت داشت قعطا تا کنون صورت می‌گرفت، تکرار این مسائل تنها به دنبال گمانه زنی صورت می‌گیرد.

نوبخت در بخش دیگری از نشست خود اظهار داشت: تا امروز سه میلیون و 708 هزار تن گندم به ارزش 4 هزار و 749 میلیارد تومن از کشاورزان خریداری شده، از این رقم بالغ بر 2 هزار و940 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و خرید تضمینی گندم نسبت به پارسال 22 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1126 میلیارد تومان محصولات گندم خریداری کرده‌ایم گفت: برای ما واردات گندم کتر از 900 تومان تمام می‌شود، ولی ترجیح می‌دهیم که گندم را گرانتر از کشاورزان خریداری کنیم.

نوبخت افزود: با گران خریدن محصولات کشاورزان از واردات بی‌نیاز می‌شویم، در این راستا اخیرا در جلسه شورای اقتصاد خرید تضمینی برگ سبز چای امشال نسبت به سال گذشته 12 الی 13 درصد رشد داشته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه همه این اقدامات به دنبال کمک دولت به کشاورزان است، تصریح کرد: این اقدام دولت برای گسترش خرید محصولات داخلی و کاهش واردات این محصولات از سایر کشورها است.

نوبخت در ادامه در رابطه با تصمیم دولت برای ترمیم حقوق کارکنان دولت و کاهش نابرابری دریافتی‌ها اظهار داشت: اقدامات ویژه‌ای در این راستا انجام شده که هم برای بازنشستگان و شاغلین 12 درصد به صورت عمومی به همه مزایای این افراد افزوده شده است.

وی تصریح کرد: برای بازنشستگانی که زیر یک و نیم میلیون تومان دریافت می‌کردند، تا 20درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است و برای اینکه کمکی به افرادی که زیر یک میلیون تومان هم دریافتی دارند، با صندوق بازنشستگی هماهنگی شده تا مابه‌التفاوت را بتوانیم به صورت نقدی و غیر نقدی به این افراد بپردازیم.