حسن عباسی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز درباره تحریمهای جدید امریکا و سکوت دولت گفت: امریکا فرمولی به اسم یوترن (دوربرگردان) دارد که چندی پیش معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا آن را اعلام کرد که آنها به هیچ وجه «یوترن» را حذف نمی‌کنند.

وی درباره تاثیر برجام در زندگی مردم، گفت: مادامی که «یوترن» در سیاست مالی ایالات متحده، علیه کشورهایی که می‌خواهند با ایران معامله کنند برداشته نشود، نمی‌توان شاهد نتایج برجام در زندگی روزمره مردم بود.

عباسی در عین حال تاکید کرد: در حالی که  دولت متوجه عدم حذف «یوترن» شده اما سیاست سکوت و عدم اجازه طرح مطالب جدی درباره برجام را در دستور کار قرار داده و دائما همه را به آینده دور وعده می‌دهد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط حساس منطقه چرا بعضی مسئولان دولتی مخالف علنی‌کردن مانورهای نظامی هستند، اظهار کرد: اگر دولت قصد پشتیبانی از برجام را دارد باید تست موشکی را بیش از پیش دنبال کنند که در حال حاضر این سیاست برعکس است.

رئیس اندیشکده یقین در پاسخ به این سؤال که انتظار مردم از برجام چیست، تصریح کرد: بالاخره مردم انتظاراتی دارند و به دنبال تحقق وعده‌های داده شده هستند و هر قدر این وعده‌ها دیرتر عملی شود به‌طور قطع نگران‌تر می‌شوند البته دولت توجهی به این مطالبات ندارد.