فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی پیرامون نحوه برگزاری انتخابات در آمریکا اظهار کرد: انتخابات در آمریکا با رای مردم صورت نمی گیرد و هر ایالاتی براساس تعداد جمعیت یک فرد یا افرادی را برای انتخاب رئیس جمهور آینده معرفی می کند.

وی افزود: در مجموع پس از فرآیند انتخاب افراد 535 نفر به عنوان نمایندگان مردم رئیس جمهور آمریکا را تعیین می کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه "مردم آمریکا رای می دهند اما نه برای برای انتخاب رئیس جمهور" تاکید کرد: موارد متعددی در انتخابات آمریکا مشاهده شده است علی رغم رای مردم گزینه ای دیگر به عنوان رئیس جمهور معرفی می شود چنانچه در سال 2000 جرج بوش با اختلاف هزار رای بیشتراز "الگور" به عنوان رئیس جمهور آمریکا تعیین شد که البته صحبت هایی نیز مبنی بر تقلب در این انتخابات به مانند انتخابات بار دیگر آمریکا وجود داشت.

ایزدی درباره این که احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی ها تا به امروز هیلاری کلینتون از ترامپ پیشی گرفته است اما با توجه به اینکه تا آبان ماه فرصت زیادی باقی مانده است قابل پیش بینی نیست که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهور آمریکا خواهد بود.

وی درباره اظهارات مشاور ترامپ مبنی براینکه اگر او رئیس جمهور آمریکا شود به توافق هسته ای با ایران دست می زند خاطرنشان کرد: چه ترامپ و چه کلینتون هر کدام رئیس جمهور آمریکا شوند بدون شک نمی خواهند به صورت کامل برجام را متوقف کنند زیرا برجام توافق خوبی برای آمریکا محسوب می شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه شرایط فعلی برجام برای آمریکا خوب است تاکید کرد: دولت مردان آمریکا و به خصوص رئیس جمهور بعدی این کشور می دانند که از ظرفیت برجام می توانند به برترین شکل ممکن برای فشار بر ایران استفاده کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی می دانند برجام یک مقوله سیاسی برای ایران است و به خوبی درک کردند که هر چقدر برجام را نقض کنند دولت یازدهم عکس العملی نشان نخواهد داد از این رو با پیروزی ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا اتفاقی در روابط ایران و آمریکا و به خصوص مسئله برجام رخ نمی دهد.