حامد پهلوانى دبیر سیاسى انجمن اسلامى پردیس فارابى دانشگاه تهران با اشاره به عدم پایبندی آمریکا و غرب به تعهداتی که در رابطه با برجام دارند، گفت: معاون وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مرکز مطالعات بین‌المللى سیاست عمومى ژاپن اظهار داشت که «در مذاکرات هسته‌اى طرف مقابل زبان احترام را برگزید!»، سوالى که پیش مى‌آید این است که آیا آقاى عراقچى بخاطر مشغله زیادشان است که تاریخ را فراموش کرده‌اند یا دوباره در آن سوى مرزها از دیپلماسى عمومى براى برپا نگهداشتن برجام استفاده می‌کنند؟

وی ادامه داد: شاید زبان احترامى که آقای عراقچی از آن دم می‌زند را ما نمی‌فهمیم! باراک اوباما در طول مذاکرات بارها اعلام کرد که در پى این مذاکرات اسرائیل حاشیه امن بیشترى خواهد داشت یا اینکه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در میان اعضای نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن گفت که بیست و پنج سال ردیابی بر تمام تولید اورانیوم ایران خواهیم داشت. یا بارها ما را به حمله نظامی تهدید کردند، آیا این زبان احترامی است که آقای عراقچی می‌گوید؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: البته این اولین بارى نیست که عباس عراقچى از دیپلماسى عمومى خودشان براى دمیدن در کالبد نیمه جان برجام استفاده می‌کند.

پهلوانی با بیان اینکه متاسفانه برجام نتیجه مثبتی نداشته است، ادامه داد: برجام بخوبی نشان داد آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست و بار دیگر به ملت ما ثابت شد که غرب و آمریکا فقط بدنبال این هستند که راه پیشرفت ما را ببندند. سوال ما از دولت این است که برجام چه نتیجه مثبتی داشت حالا می خواهید در بقیه امور هم وارد مذاکره با امریکا شوید؟