پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حسین قاسمی- ۱- بیست ویکم فروردین ۱۳۷۸علی صیاد شیرازی ازفرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح درمقابل منزلش ودرمقابل دیدگان فرزندش ترور و به شهادت رسید.۴۰روز بعد وزیراطلاعات خبرازدستگیری قاتلان این امیرپرافتخارداد.

2- یکم تیرماه ۱۳۷۸اقای علی یونسی وزیر اطلاعات خبراز'' دستگیری قاتلان شهید صیاد شیرازی ''داد.دقت شود ازدستگیری قاتلان ونه شناسایی انها.

البته سرنوشت واسامی این ''قاتلان دستگیرشده''هیچگاه دیگراطلاع رسانی نشد.

3- فرزند شهید صیادشیرازی درمصاحبه ای که درتاریخ ۱۹فروردین ۱۳۸۹درتابناک به نقل ازپایگاه اینترنتی قربانیان ترور منتشرشده درباره پیگیری پرونده ترور ایشان می گوید:

''* در مورد پیگیری پرونده ایشان چه مراحلی توسط خانواده، وکلای شما و دولت طی شده است؟

در حال حاضر پرونده ترور شهید صیاد شیرازی در حال بررسی است و بنده نیز به عنوان شاکی و شاهد دنبال این کار هستم و همه نهادهای قضایی از جمله قوه قضائیه،زحمت کشیده‌اند.

در حال حاضر این پرونده به فضای بین‌المللی و در یک دادگاه بی‌طرف در کشور فرانسه پیگیر می‌شود و طرح دعوا و شکایت  خانواده را مطرح کردم و چگونگی به وقوع پیوستن را هم برای مسئولان این دادگاه شرح دادم و اسناد و مدارکی را در اختیار آنها گذاشتم ولی همچنان نتیجه قطعی برای بیان حاصل نشده است.''

درادامه ازایشان درباره برخورد و حرفهایش با قاتل شهید درصورت مواجه می گوید:

''* اگر روزی با ضارب شهید صیاد شیرازی مواجه شوید چه حرفهایی می‌زنید؟

ما همین روحیه‌ای که امروز داریم، در همان روز هم تلاش می‌کنیم با روحیه تعقل از این فرد اهدافش را سوال کنیم و از رفتارهای غیرمنطقی خودداری خواهیم کرد و تنها به دنبال اجرای حکم قانون شرع و اسلام مانند امروز خواهیم بود و اینگونه برخورد کردن اشتباهات فرد را به وی متذکر می‌شود.''

درمصاحبه فرزند شهید صیاد که بیش از ده سال بعد از اعلام اقای یونسی هست،مشخص شده که قاتلان دستگیر کماکان دستگیرنشده اند.

یونسی صیاد

علی یونسی خبرازدستگیری قاتلان شهید صیاد دربکم تیرماه ۷۸داده بود

4-دوازده شهریور ۱۳۹۲رسانه ها خبراز هلاکت مسول عملیات ترور شهید صیاد شیرازی دادند:

'' طی حمله‌ای که عصر روز ۱۰ شهریور توسط گروهی از شیعیان جنوب عراق به پادگان اشرف صورت گرفت، ۵۲ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین به هلاکت رسیدند.

زهره قائمی مسول عملیات ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی نیز جزکشته شدگان بوده است.''

نکته پایانی: روایت های مختلف درباره دستگیری یا هلاکت یا...قاتلان شهید صیاد شیرازی دراین سالها نیازمند اطلاع رسانی دقیق درباره عامل یا عوامل سپهبد شهید صیادشیرازی می باشد.