سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی افراد به دنبال نتیجه انتخابات تهران ادعاهایی مطرح کردند و یک فضاسازی سنگینی در رسانه‌های خارجی داخلی و بنگاه‌های خبرپراکنی خارجی داشتند مبنی بر اینکه رویکرد مردم ما از اصولگرایان به اصلاح‌طلبان منعطف شده است.

وی افزود: البته عارف مطمئنا دراین فضای رقابت نبود، او را به رقابت وا داشتند؛‌ هرچند معلوم بود که در شهرهای مختلف آرا به چه صورت بود و نشان داد که این ادعاها مبنی بر تغییر رویکرد از اصولگرایی به اصلاح‌طلبی ادعای درستی نیست.

نماینده مردم خمینی‌شهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برخی دوستان عارف که می‌خواستند از این قضیه سوءاستفاده کرده و برای انتخابات سال آینده وزن‌کشی کنند، وی را وجه‌المصالحه قرار دادند و بحث رقابت را برای ریاست مجلس پیش کشیدند. این رقابت‌ موجب شد که عارف پس از انتخابات ریاست جمهوری که به نفع روحانی کنار کشید در این زمینه هم شکست بخورد البته این شکست‌ها واقعی نیست چرا که من معتقدم انجام تکلیف مهم است.

ابطحی بر این اساس عنوان کرد: هر چند ما دوست داشتیم که عارف بتواند نقش بیشتری در مجلس دهم ایفا کند ولی با این رقابتی که انجام شد اکنون بحث مهم اینها ریاست یکی از کمیسیون ها است که باید ببینیم چه خواهد شد.

وی ادامه داد: سه نفری که از اصلاح‌طلبان به هیات رئیسه وارد شدند اینها به عنوان اصلاح‌طلبی نیامدند چرا که بعضی‌ها لابی‌هایی داشتند به عنوان مثال آقای پزشکیان حمایت چند استان همجوار و هم حمایت جامعه پزشکان مجلس را جذب کرده بود اما با این عنوان که پزشکیان اصلاح‌طلب است رای نیاورد و بسیاری از مستقلین نیز با این دید به قضیه نگاه می‌ کردند نه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی. حتی آن دو نفر اهل تسنن نیز نه به عنوان اقلیت‌های مذهبی انتخاب نشدند بلکه به سبب توانایی که داشتند با این دید نگاه کردند نه به عنوان اینکه اصلاح‌طلب هستند.

ابطحی بر این اساس عنوان کرد: در مجموع انتخابات هیات رئیسه نشان داد در مجلس دهم تعیین‌کننده نقش مستقلین است. ما نباید نقش  مستقلین در مجلس دهم را فراموش کنیم چرا که اینها تصمیم‌گیر هستند و در نتیجه آرا موثر خواهند بود. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در پایان گفت: نتایج هیات رئیسه مجلس دهم نشان داد که ما نباید به اندک چیزی مغرور یا اندوهگین شویم؛ در نتیجه باید وظیفه خود را خوب انجام دهیم و بحث‌ها و حاشیه‌سازی هایی که انجام می‌شود در نهایت به دو قطبی شدن جامعه منجر خواهد شد که بنده این را قبول ندارم. امیدواریم که همه نمایندگان دست در دست دهند و آنچه که مصلحت مردم است و در راستای ایجاد امنیت، اشتغال و دغدغه‌های فرهنگی مجلس فارغ از این رقابت‌ها برای تعالی کشور کار کنند.