محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مشترک اقتصادی ایران و لهستان که صبح امروز (دوشنبه) در هتل سوفیتل ورشو برگزار شد، اظهار کرد: روابط سیاسی بین دو کشوری که دارای عمق تاریخی هستند و فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشتند و از دشواری های تاریخی سرافراز بیرون آمدند، باعث شده ما دو کشور خیلی خوب همدیگر را درک کنیم.

وی افزود: ۱۲۰ هزار لهستانی که در زمان جنگ دوم جهانی به ایران مهاجرت کردند مظهر سخت کوشی و توانمندی بودند و خاطره خوبی بین ایرانیان از خود بجا گذاشتند.  

ظریف تاکید کرد: نگاه ما به فعالین اقتصادی این است که روابط دو کشور را به جلو ببرند. بخش خصوصی ایران و لهستان محرک توسعه اقتصادی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور است.  

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز در جلسه شورای اقتصادی مشترک دو کشور این فرصت برای فعالین اقتصادی فراهم می شود که با توانمندی های خود آشنا شوند. امروز بعد از پایان تحریم های ظالمانه علیه ایران به بهانه هسته ای، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری کشورهای دوست در ایران فراهم است.  

وی افزود: ایران با تمام مزیت های جغرافیایی و مردمی که دارد، امن ترین کشور در یک منطقه ناامن است. کمترین کشوری را در منطقه ما پیدا می کنید که با اتکا به مردم خود، در بستری آرام انتخابات برگزار کند. این امنیت فرصت سرمایه گذاری های خارجی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با اطمینان خاطر در ایران سرمایه گذاری کنید.

ظریف تاکید کرد: مبنای قدرت سیاسی و اقتصادی مردم بزرگ ایران هستند و آنها با آغوش باز پذیرای کشورهای بزرگ بوده و آماده مشارکت فعال در اکثر زمینه های اقتصادی هستند. این مردم سالانه ۹۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را به جامعه تحویل میدهد. این مساله این امکان را برای شما فراهم میکند که رابطه ای خوب با ایران داشته باشید.

وی افزود: من بعنوان نماینده دولت ایران به شما اطمینان می دهم که تسهیل خط ارتباط بانکی و اقتصادی برای سرمایه گذاری شما فراهم شود. ایران آماده پذیرایی از گردشگران لهستانی است.