روز گذشته یکی از روزنامه نگاران زن سابق و مشهور جریان اصلاحات به نام شادی صدر، عکسی از خود حاوی توهینی نابخشودنی به ساحت مقدس امام حسین(ع) را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد که در فضای رسانه با خشم کاربران ایرانی مواجه شد.توهین گستاخانه و وقیحانه این فرد در حالی است که براساس ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر "هیچکس حق اهانت و تعرض به دیگران بدلیل تمایز و اختلاف اندیشه را ندارد"!

شادی صدر کیست؟شادی صدر آن گونه که خود اظهار داشته و در شبکه های اجتماعی ثبت شده است، در خانواده‌ای با مادر خانه دار و پدر کارمند، در کنار یک برادر بزرگ شد. او در حدود پانزده سالگی با ماهنامه سروش نوجوان وارد حوزهٔ روزنامه‌نگاری شد، پس از آن با ماهنامه همشهری همکاری کرد. پس از قبولی در دانشگاه رشته حقوق را انتخاب کردو موفق به دریافت دانش نامه حقوق بین‌الملل در سطح کارشناسی ارشد از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد. شادی صدر به کار خود به عنوان روزنامه نگار ادامه داد تا اینکه به عنوان دبیر سرویس حقوقی روزنامه زن انتخاب گردید.

این روزنامه دارای مشی فمینیستی و مدعی اصلاح طلبی توسط فائزه هاشمی رفسنجانی و با سردبیری ابراهیم نبوی و سپس مسعود بهنود از ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ تا ۱۷ فروردین ۱۳۷۸ منتشر گردید.

خبر انتشار روزنامه زن توسط خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز مخابره شد. خبرگزاری فرانس پرس در باره آن نوشت:" روزنامه زن در نظر دارد با نگاهی به مشکلات زنان، حقوق اجتماعی آنان را به آنها بشناساند و خلاء موجود را پر کند."

روزنامه زن در ابتدای انتشار خود حاوی مطالب و مصاحبه‌هایی از زنان و چهره‌های اصلاح‌طلب همچون جمیله کدیور و معصومه ابتکار بود؛ اما با گذشت زمان و تغییر فضای سیاسی کشور و به تبع آن، تغییر موضع اصلاح‌طلبان نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی، رویکرد این روزنامه نسبت به جریان اصلاح‌طلبی تغییر کرد.علی مطهری نیز از منتقدان روزنامه زن روز بود. این روزنامه در کنار مسائل سیاسی به طرح مسائل مربوط به حقوق زنان نظیر مهریه، نفقه، ازدواج مجدد، اجتهاد زنان، حضانت و طلاق می‌پرداخت.

روزنامه زن به دلیل نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمنیسم، چاپ کاریکاتوری از داود احمدی مونس (آروین) پیرامون دیه زنان، و خبری درباره فرح پهلوی توسط مسئول اداری روزنامه، آرش سلامت ابتدا در بهمن ۱۳۷۷ به مدت دو هفته و بار دیگر در ۱۷ فروردین ۱۳۷۸ برای همیشه توقیف شد.

سازمان های ضد ایرانی و به اصطلاح حقوق بشری که وی در آنها فعالیت می کند و یا آنان را پایه گذاری کرده است عبارتند از:

    سازمان به اصطلاح حقوق بشری عدالت برای ایران: این سازمان در فعالیتی به شدت ضد دینی و ضد ایرانی به موضوعاتی همچون: جنایت برعلیه زنان فعال سیاسی،تأکید جمهوری اسلامی بر پوشش و حجاب اسلامی، افزایش ازدواج دختران با سن پایین و ...

    سازمان فمنیستی«راهی»

    از موسسان وب‌گاه‌های زنان ایرانی و میدان زنان

    کمپین «قانون بی سنگسار»و تلاش برای حذف سنگسار از قوانین ایران و پذیرش وکالت افرادی که به سنگسار محکوم شده‌اند

    کمپین های «نه به طرح امنیت اجتماعی»، «تحصیل سهم من نیست، حق من است»، «نه! به لایحه حمایت از مردان در خانواده»، «دفاع از حق ورود زنان به ورزشگاه‌ها»، «اعتراض به فشارهای غیرقانونی علیه فعالان جنبش زنان» و «مادر من، وطن من»، «منشوری از آن خود»

نگاهی به نحوه و نوع فعالیت های وی بیانگر عمق کینه ورزی وی به قوانین شرع مقدس اسلامی و حدود آن

است. ازدیگر فعالیت های وی دفاع از حقوق همجنسگرایان تحت عنوان  جنسیت X، تجربه زیست همجنس‌گرایان و ترنسجندرها در ایران و نیز دفاع از بهائیانی است که بدلیل اعمال خلاف شرع و قانون بالاخص در جریان فتنه 88  بازداشت شده و در دادگاه به حبس محکوم شده اند. نسخه فارسی کتاب مذکور در روز هفده می ۲۰۱۵ همزمان با روز مبارزه باهموفبیا معرفی شد.

شادی صدر در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ پس از تجمع غیرقانونی در مقابل دادگاه انقلاب تهران، به همراه تعدادی از فعالان جنبش زنان ایران در حمایت از پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، سوسن طهماسبی،فریبا داودی مهاجر و شهلا انتصاری برای نخستین بار دستگیر شد. این در حالی بود که وی وکالت شهلا انتصاری و محبوبه عباسقلی زاده را نیز بر عهده داشت.این افراد همگی با وی در به اصطلاح جنبش زنان ایران فعال بودند. وی مدت کوتاهی پس از دستگیری آزاد گزدید.

صدر برای بار دوم صبح جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ در حاشیه وقایع فتنه 88 دستگیر شد. در پی دستگیری صدر،عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شد. وی در ۶ مرداد ۱۳۸۸ پس از یازده روز بازداشت، از زندان اوین آزاد شد.

شادی صدر پس از آزادی از زندان به دامان غرب پناه برد و مزد خدمت خویش به صاحبان اندیشه منحط غربی را با دریافت سیلی از جوایز فرمایشی همچون جایزه حقوق بشر بنیاد لخ والسا، به خاطر فعالیت‌های پیگیر در راستای پیشبردآزادی بیان، موازین حقوق بشر ودمکراسی در ایران جایزه لاله حقوق بشر لاهه هلندبه خاطر فعالیت‌های حقوقی، انتشار مقالات انتقادی و همچنین کمپین مبارزه با سنگسار و فعالیت در انجمن راهی و جایزه زنان شجاع  وزارت خارجه آمریکا به خاطر شجاعت و رهبری در دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان،  دریافت کرد و جایزه اخیر را به شیوا نظر آهاری از همکاران خویش در کمپین و جمعیت حقوق زنان و از فعالان فتنه 88  تقدیم کرد. وی در پی درج مطلبی در رابطه با حجة الاسلام جناب حاج کاظم صدیقی در سایت مردمک با موجی از انتقادات علیه خود در فضای وبلاگستان فارسی و در میان نویسندگان و روشنفکران ایران مواجه شد. این مقاله اوج عداوت وی با روحانیت و نیز متفکران اسلامی را می رساند.

شادی صدر در میزگرد پرگار بی بی سی فارسی با عنوان «آیا متلک‌گویی یک اتفاق ساده است» از نظرات خود دفاع کرد و عنوان داشت: همواره زنان فمنیست به نقش زنان در بازآفرینی مردسالاری واقف بوده‌اند، اما همان افراد اگر به نقش مردان اشاره کنند، به «ضد مرد» بودن متهم می‌شوند.

وی پس از خروج از کشور فعالیت‌های ضد ملی و دینی خود را شدت بخشید. او در شهریور ۱۳۹۱ در مقاله‌ای اقوام ایرانی را «ملت» نامید و بر حق ملل در تعیین سرنوشت خویش تأکید کرد.

شادی صدر مدعی است که هر روز فکر می‌کند قصد برگشتن دارد اما چون در خارج از کشور مؤثرتر است، آنجا مانده است. وی در گفت‌وگو با B.B.C همچنین با ادعای اینکه «جنبش سبز جنبشی با رهبری زنانه است»، هم قطاران خود را تحریک می‌کند که این رهبری را به دست بگیرند.

همکار متواری نشریات زنجیره‌ای و گروهک کانون مدافعان حقوق بشر، در گفت‌وگو با B.B.C درباره فرار از ایران می‌گوید: من وقتی از زندان آزاد شدم، قصد نداشتم به قول شما میدان مبارزه را ترک کنم؛ اما به طور قطعی فهمیدم دیگر سیستم به من اجازه فعالیت نخواهد داد. نکته دوم که خیلی روی من تأثیر گذاشت این بود که 5 روز بعد از آزادی من کیفرخواست دادستان مبنی بر حضور من و شیرین عبادی در کودتای مخملی خوانده شد. شب آن روز من تصویر آقای ابطحی را در دادگاه دیدم. این من را تکان داد و فکر کردم این می‌تواند سرنوشت من هم باشد.

وی که در آلمان اقامت گرفته، اضافه کرد: تصمیم من برای برگشتن یک تصمیم باز است نه یک تصمیم بسته یعنی این‌طور نیست که دیگر قصد بازگشتن ندارم. اساساً من فکر می‌کنم که هر روز قصد برگشتن دارم.

شادی صدر همچنین برای تهییج فمینیست‌ها گفت: خانمی می‌گفت انقلاب 30 سال پیش، انقلاب مردها بود. حالا بنشینند و ساکت باشند، این انقلاب ماهاست. حرف او این بود که ما داریم جنبش را رهبری می‌کنیم و مردها به اندازه کافی امتحان پس داده‌اند، حالا بگذارند دست ما باشد. دیدیم که زن‌ها فضای خیابان را شکل می‌دهند و هدایت می‌کنند، همین‌ها با ظاهر ساختارشکن و به دور از تعریف‌های نرمال از یک زن فعال به خیابان می‌آیند ولی متأسفانه در سطح رهبری سیاسی جنبش حضور ندارند و این فقط در داخل ایران نیست و در خارج کشور نیز همین وضعیت دیده می‌شود. به گفته وی در طیف فمینیست‌ها از افراد مذهبی نظیر اعظم طالقانی تا سکولارترین و لائیک‌ترین افراد نظیر شهلا لاهیجی حضور دارند.

شادی صدر پس از خروج از کشور و اقامت در امریکا به صورت غیابی به اتهام‌های «اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد در برابر مامورین» و مخالفت با احکام شرع مقدس اسلام به شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق، محکوم شده است.

اکنون شادی صدر در توهینی وقیحانه به مقدسات شیعیان و مقام شامخ حضرت امام حسین(ع)عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در حالی که روی یک صندلی منقش به پرچم‌های عاشورا نشسته است؛ در حال نوشیدن شراب به دوربین لبخند می‌زند!

تحلیل

آنگونه که از بررسی پرونده اصلاح طلبان فراری برمی آید اکثر این افراد را کسانی تشکیل می دهند که از طبقات متوسط ایده آل طلب جامعه جذب مجامع اصلاح طلب شده و با توجه به آموزش ها و بکارگیری این افراد در پست ها و جایگاه های دهان پر کن حزبی و در اختیار گذاشتن رانت های ویژه تحصیلی و اجتماعی و بکارگیری آنان در محیط های فرهنگی وابسته به اصلاحات و در میان روشنفکران سکولار رشد کرده و لذا آنگونه که از روشنفکران غرب زده انتظار می رود پس از مدتی دین را افیون و زنجیری به دست و پای خود دانسته و به دامان جامعه سکولار غربی پناهنده می شود. فی الواقع این روش آدم سازی اصلاح طلبان وطنی است، که پیاده نظام آنان یا به تکایای عزای حسینی«ع» یورش می برند ویا بر پارچه ای با اشعار حسینی«ع» و نام مقدس سید الشهداء«ع» شراب نوشیده و قهقهه شیطانی سر می دهند. آری این پرورش انسان در مکتب اصلاحات است. همانان که بفرموده قرآن : «... قالوا انما نحن مصلحون. الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون.» آیه 11 و 12 سوره شریفه بقره.

حال باید صبر کرد و دید که آیا جریان اصلاحات بار دیگر در برابر توهین به سید و سالار شهیدان سکوت می کند و یا برای حفظ توشه ای برای آخرت این عمل شنیع را محکوم نموده و ار آن تبری می جوید.