به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دقایقی پیش در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد در ادامه سخنان خود با اشاره به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی گفت: فساد عمده این پرونده در مدت ۶ ماه اتفاق افتاد چرا که ظرف ۱.۵ سال قبل از آن حدود ۸۰۰ میلیارد دلار ال سی جعلی داده بودند و زمانی که بانک شدند ال سی جعلی را نجومی توسعه داده و از بهمن ۸۹ تا مرداد سال ۹۰ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ال سی جعلی تولید کرده بودند.

وی افزود: آنها بانک خود را ثبت کرده و شعب را حتی انتخاب کرده بودند، در حالی که با توجه به رصد ما در ابتدای تابستان به بانک مرکزی گزارشی را مبنی بر عدم صلاحیت بانکی آنها ارائه دادیم و یک ماه و نیم بعد گزارش تفصیلی در این رابطه ارائه شد و خود در آن زمان نیز تمام پرونده به صورت کامل فاش شد.

* نظام آموزشی فعلی را قبول ندارم

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه اصلاح فرهنگ باید از خانواده ها و مهدهای کودک و آموزش و پرورش آغاز شود، خاطرنشان کرد: بنده اگر رأی بیاورم نصف حجم کتاب ها را کاهش می دهم بنده به هیچ عنوان نظام آموزشی فعلی را قبول ندارم چرا که باید دانش پایه، اصول پایه و ارزشی را آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: چطور یک جوان ۱۸ ساله غربی می تواند روی پای خود ایستاده و استقلال یابد ولی جوانان ما نمی توانند، در حال حاضر متأسفانه نظام آموزشی ۳۰،۴۰ سال قبل را تکرار می کنیم و یا توسعه می دهیم در حالی که باید مبنا و محتوای نظام آموزشی را تغییر دهیم.

وی تأکید کرد: باید امروز نظم به عنوان شاکله زندگی و قانون مداری به فرزندان خود آموزش دهیم.

* هر دو ائتلاف موجود اصولگرایان مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز است

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه با اشاره به حمایت جامعه روحانیت مبارز از ائتلاف های موجود اصولگرایان برای انتخابات پیش رو گفت: حرف جامعه روحانیت این است که اصولگرایان در قالب ائتلاف حضور پیدا کنند و پایبند به اصول و ائتلاف باشند حتی در حال حاضر ما برای مرحله بعد یعنی بعد از خروجی واحد از ائتلاف ها نیز ائتلاف دیگری را پیش بینی کرده ایم.

* کاندیداهای دولت منابع لایزالی را در اختیار دارد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بحث دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منابع مالی زیادی نداریم ولی به تئوری بصره در تبلیغات انتخاباتی معتقدم افزود: در تئوری بصره اخلاص، امید و انگیزه است و از طرفی برنامه من رأی حلال است.

وی افزود: البته برخی مانند کاندیدای دولت امکانات و منابع لایزالی را در اختیار دارند و راحت هزینه می کنند در حالی که اعتقاد ندارم که سیستم دولت قادر هست کاندیدای خود را به پیروزی برساند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: بنده فکر می کنم کسی بهتر از من مسائل و مشکلات کشور را نشناسد و هیچ کس به اندازه من حوزه های مختلف کشور را در حال حاضر نمی شناسد؛ تردید ندارم که هیچ کس نیز همانند بنده پشتوانه اجرایی در کشور داشته باشد.

* نامه بنده و ۱۴ وزیر دیگر دولت نهم به مقام معظم رهبری محرمانه بود/ متأسفم که اجرا نشد

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با نامه خود به همراه متکی و ۱۳ وزیر دیگر دولت نهم به مقام معظم رهبری در سال گذشته گفت: متأسفم که این نامه اجرا نشد البته این نامه محرمانه بود ولی علنی کردند ولی درعین حال هنوز هم کسی محتوای آن را نمی داند.

وی در ادامه با طرح این سئوال که آیا در کشور ۱۵ وزیر حق ندارند به مقام معظم رهبری نامه بنویسند اظهار داشت: ما خدمت مقام معظم رهبری نوشتیم که دولت نیاز دارد از این مراحل عبور کند البته برخی با خبر القایی و انحراف این نامه را منتشر کردند در حالی که ما در آن نامه گفتیم که به دولت اختیارات ویژه ای داده شود و البته توصیه های عمومی نیز در آن نامه آورده شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در برخی از مأموریت های برنامه ناموفق بوده است اذعان داشت: هیچ کاندیدایی حق ندارد برنامه ای خلاف برنامه پنجم و سیاست های کلی نظام ارائه دهد بلکه تنها باید اولویت های خود و تدابیر مورد نظر خود را ارائه دهد.

* با بدسیاستی ها و اختلاف ارز، پول های افسانه ای در اختیار عده ای گذاشته شد

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لیست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی که از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود اظهار کرد: برخی ادعا کردند لیستی از متخلفان اقتصادی در جیب خود دارند و گفتند که ۳۰۰ نفر هستند در حالی پرونده نیمی از این ۳۰۰ نفر مربوط به زمین های یک هکتاری یا ۵ هکتاری بود.

وی با تاکید بر اینکه با بدسیاستی ها و اختلاف ارز پول های افسانه ای در اختیار عده ای گذاشته شده است، متذکر شد: بخش عمده پول های افسانه ای در سال های اخیر در اختیار پولداران بزرگ گذاشته شده است بنابراین نباید با شعار موج درست کنیم امروز گرانی ها و بیکاری ها بر کسی پوشیده نیست؛ هر روز چشم باز کنید بانک های سر به فلک کشیده جدید را در کشور می بینید و این بدان معنی است که پول جمع شده ولی کار تولید نمی شود و به عبارت دیگر پول نقد در پروسه های مختلف تبدیل به سرمایه عده ای در کشور می شود و بعد هم به بانک ها انتقال می یابد. باید پاسخ داد که با ۶۰۰،۷۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی در کشور چکار کرده ایم.

حجت الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: شما که اینقدر بگم بگم می گویید برای یک بار این لیست مفسدان را منتشر کنید، چرا لیست را منتشر نمی کنید، چون می دانید نمی توانید جواب تصمیمات خود را بدهید و لذا با فضای ابهام تصمیمات اشتباه را پیش می برید.

وی یادآور شد: چرخه انحراف و چرخه ضعف مدیریت و چرخه ابهام را در کشور باید برگردانیم و اصلاح کنیم.

* در ۲۷ ماه گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها این حرکت دولت را جزو حرکتهای قابل دفاع دانست و افزود: البته به درستی اجرا نشد قطعاً در دولت یازدهم باید بخشی از جامعه به صورت مستقیم یارانه دریافت کنند همچنین باید به تولید برای افزایش اشتغال و افزایش درآمد ملی یارانه بدهیم.

وی ادامه داد: به تأمین اجتماعی نیز باید یارانه تخصیص داده شود چرا که طبقه متوسط جامعه نظام تأمین اجتماعی مطمئن می خواهد؛ اگر یارانه به این سه بخش به صورت منظم داده شود قطعاً شاهد کاهش نوسانات اقتصادی مانند تورم خواهیم بود و در پی آن نیز فاصله طبقاتی در جامعه اصلاح می شود.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری یادآور شد: نزدیک به یکصدهزار میلیارد تومان یارانه ظرف مدت ۲۷ ماه گذشته پرداخت کرده ایم که البته حال می بینیم عجب سرمایه عظیمی است؛ قطعاً دولت یازدهم باید هزینه ها را کاهش دهد و بخش عمده ای از نقدینگی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هدایت نقدینگی به تولید منجر به کاهش تورم می شود خاطرنشان کرد: عده ای امروز شعار می دهند که یارانه را ۲۵۰ هزار تومان، ۱۳۰ هزار تومان و… می کنند در حالی که این منوط به آن است که بنزین را به ۳ هزار تومان برسانیم ضمن اینکه این حرکت تورم و ویرانی را در کشور تولید می کند.