محمد حسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (سه شنبه 4خردادماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود،سالروز پیروزی قهرمانان دفاع مقدس بر مزدوران استکبار جهانی و آزادسازی خرمشهر را  تبریک گفت و افزود: ایستادگی در راه خدا، شناخت راه روشن مبتنی بر آموزه های دینی و حرکت در آن راه روشن مستقیم و استقامت بر این سلوک، رمز پیروزی ملت ایران بر نظام شاهنشاهی، استکبار جهانی و پیروزی در دوران سخت دفاع مقدس و پیروزی بر اتحاد نامقدس شرق و غرب در شکستن اقتدار و ایستادگی ملت ایران در داشتن دانش و فناوری هسته ای و چرخه کامل سوخت بوده و ما با ادامه این راه می توانیم عزت و اقتدار خویش را رقم بزنیم که در این زمینه همکاران ارجمندم را در مجلس دهم بر پاسداری از این اصل کلیدی توصیه می کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: میوه تلخ شجره ملعونه فتنه 88 ثمره زاویه از نقشه راهی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین نمودند و دستاوردهای عزت بخش انقلاب، دستاورد ارزشمند حرکت در این راه است؛ امید است مجلس دهم با الهام از آموزه های اسلام و اصول قانون اساسی این اصل را استحکام بخشیده و در سایه استحکام اصل کلیدی و محوری ولایت فقیه، مسیر عزت و اقتدار ملی را هموار کند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امیدوار است دولت در راه توسعه کشور از مشورت کمیسیون‌های تخصصی و نگاه کارشناسانه مجلس بهره بگیرد، ادامه داد: امیدوارم در کارنامه مجلس دهم ثبت شود در شکل‌گیری نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد راه‌ها را بر اصراف و تضعیف منافع ملی خواهد بست و مسیر شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی را  هموار خواهد نمود.

نائب رئیسه مجلس در ادامه به بیان نکته دیگری پرداخت و گفت: امروز ما از تورم قوانین رنج می‌بریم باید در مجلس دهم عزم و اراده خود را تنقیح قوانین مصوب نماییم و از پرداختن به تصویب طرح‌های گوناگون تا آن‌جایی که می‌توانیم پرهیز کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بگذارید مجلس صحنه‌ای برای بررسی لوایحی شود که دولت با مشورت کمیسیون‌های تخصصی و استفاده از نظرات  کارشناسانه دستگاه اجرایی با استحکام و اتقان به مجلس ارائه می‌کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه امیدوار است بررسی دقیق و عالمانه لوایح در مجلس راه را برای تصویب قوانین گره‌گشا هموار کند، تصریح کرد: ما باید از تورم قوانین فاصله بگیریم و امیدوارم عزم دولت و مجلس در تحقق عدالت و مبارزه جدی با هرگونه فساد که مخالف مسائل ملی باشد.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد یکی از مسائل کلیدی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته‌اند و اگر نظام جمهوری اسلامی به یک نظام پاکیزه با کمترین فساد تبدیل نشود قطعا آرمان‌های بلند امام و رهبری و شهدای عالی‌قدر تحقق نخواهد یافت.

ابوترابی فرد در پایان از سوی هیئت رئیسه محترم همکاران ارجمندم در هیئت رئیسه،مهندس باهنر و از یکایک همکاران پوزش طلبیدو گفت: اگر در اداره جلسه حقی از حقوق شما بزرگواران تضعیف شده است این حقیر و همکاران ارجمندم را مورد محبت و  لطف خود قرار داده همانطوری که در طول دوره نهم شاهد محبت و لطف شما بودیم امیدوارم باز هم ما را مشمول لطف خویش قرار دهیم و برای همه شماعزیزان و دوستانی که در مجلس دهم حضور دارند از خدای متعال آرزوی سعادت و عزت روزافزون دارم.