پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اعضای کمیسیون ویژه بررسی «برجام» که قرار بود این هفته در صحن علنی مجلس انتخاب شوند به هفته آینده موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، فهرست اولیه پیشنهادی از سوی برخی نمایندگان که گفته می شود ترکیبی از فراکسیون اصولگرایان و رهروان است نیز در صحن مجلس دست به دست می شود.

در راهروهای مجلس از احمد توکلی، علیرضا زاکانی، سید محمود نبویان، کاظم جلالی، علاالدین بروجردی، حسین نجابت، جواد جهانگیرزاده، الیاس نادران، محمد دهقان نقندر، محمد حسین فرهنگی، مسعود میرکاظمی، اسماعیل کوثری، سید احمدرضا دستغیب، غلامرضا مصباحی مقدم، محمد حسن ابوترابی به عنوان افرادی که برای اعضای کمیسیون ویژه بررسی «برجام» مطرح هستند نام برده می شود.

این فهرست نهایی نیست و صرفا گمانه زنی نماینده های مجلس شورای اسلامی است.

پیشنهاد تشکیل این کمیسیون که از سوی احمد امیرآبادی و به امضای 15 نفر از نمایندگان رسیده بود، در جلسه علنی روز سه شنبه گذشته با 136 رای موافق در برابر 39 رای مخالف به تصویب رسید.

این کمیسیون متشکل از 15 نماینده مجلس شورای اسلامی خواهد بود و به گفته علی لاریجانی، قرار بود اعضای آن در جلسات این هفته مجلس انتخاب شوند که به جلسه آتی موکول شد که علت آن هنوز مشخص نیست.

محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیس مجلس نیز گفت به استناد ماده 44 آیین نامه می‌توان در مسائل مهم و استثنایی در صورت تصویب مجلس، کمیسیون ویژه تشکیل داد.

امیرآبادی پیش از رای گیری درباره این طرح به عنوان متقاضی این طرح با قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صحن علنی گفته بود: «در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای که به تصویب مجلس رسید‌، قرار شد براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات به مجلس ارائه شود. با این حال به نظر می‌رسد از جمله مواردی که می‌شود کمیسیون ویژه برای آن تشکیل داد و از مسائل مهم و استثنایی است‌، بررسی متن توافقنامه و ضمائم آن است که به برجام مشهور شده است.»

وی افزوده است: «طبق ماده 44 آیین نامه کمیسیون ویژه بررسی این موضوع تشکیل شود تا ابعاد فنی و حقوقی آن را مورد رسیدگی قرار دهد.»