آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مجلس خبرگان وظایف مشخصی مانند تعیین و نظارت رهبری را عهده دار است، اظهارکرد: اگر یک در هزار اتفاقی برای رهبری بیفتد وظیفه انتخاب رهبر آینده برعهده خبرگان است که امیدواریم سایه مقام معظم رهبری مستدام باشد.

وی افزود: در اوضاع و احوال کنونی منطقه که آمریکا و سایر کشورها امنیت منطقه را بر هم زدند، امنیتی که در کشور است مرهون تدابیر مقام معظم رهبری است.

نماینده منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان  با اشاره ویژگیهای ریاست مجلس خبرگان در دور پنجم، خاطرنشان کرد: اکثر حضراتی که به مجلس خبرگان راه پیدا کرده‌اند اولین و بارزترین ویژگی‌شان دلسوزی به اصل انقلاب و نظام است و باید کسی را انتخاب کنند که مایه وحدت در جامعه شود و باعث تفرقه در جامعه نشود. رئیس مجلس خبرگان باید نسبت به رهبری ارادت داشته باشد و ولایی بودن، تدین و انقلابی بودنش بارز باشد.

امام جمعه اهواز درباره برخی سخنان پیرامون تغییر و تحول در مجلس خبرگان آینده، متذکر شد: تغییر و تحولی که برخی آقایان مدنظر دارند اتفاق نخواهد افتاد. اکثر خبرگان به نظام وفادارند و اگر تغییری قرار است رخ دهد، در راستای اهداف نظام و انقلاب است.