سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: وضعیت کار و اشتغال در کشور نگران کننده است زیرا ظرفیت شغلی جدید ایجاد نمی شود و ظرفیت های شغلی گذشته نیز درحال از دست رفتن است.

نماینده مردم وارمین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کارخانجات یکی پس از دیگری درحال تعطیل شدن هستند. کارخانه قند ورامین پس از هفتاد سال در دولت یازدهم تعطیل شد، کارخانه پارس سرام قرچک درحال تعطیلی است و کارخانه های آجر در حال تعطیل شدن هستند.

وی گفت: کسی پاسخگوی وضعیت اشتغال نیست و دولت هم برنامه ای برای وضعیت اشتغال کشور و اشتغال جوانان وجود ندارد درحالیکه دختران و پسران این کشور تحصیلات تکمیلی دارند و با لیسانس و فوق لیسانس بیکار هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در هرخانه و خانواده ای عزیزان تحصیل کرده بیکار هستند و تحصیلکرده های بیکار نزد خود و خانوادشان شرمنده هستند؛ ضمن آنکه پدران و مادرانی که زمینه تحصیل فرزندان خود را فراهم کرده اند نگران عاقبت و آینده عزیزان خود هستند.

وی با انتقاد از رویکرد دولت گفت:‌دولت باید پاسخگوی تعطیلی بنگاه های اقتصادی باشد؛ تا کی می خواهد بی برنامگی خود را گردن دولت های قبلی اندازد و دیگران را مقصر جلوه دهد؟ با توهین و تهمت به دولت های قبل مشکل اشتغال درکشور حل نمی شود.

نقوی حسینی گفت: دولت در سال سوم خود همچنان دولت قبل را مقصر وضعیت موجود معرفی می کند؛ بالاخره برنامه دولت برای مسکن ، کشاورزی و مسائل عدیده دیگر چیست؟ دولت هیچ برنامه ای برای حل مشکلات کشور ندارد.

این نماینده مجلس نهم گفت:‌ وضعیت کشاورزی کشور نامطلوب است و وزیرجهاد کشاورزی باید به فریاد کشاورزان برسد. محصولات کشاورزی کشاورزان قرچک و ورامین روی دست آنها مانده و صنعت کشاورزی کشور در آستانه نابودی و مرگ قرار گرفته است.