عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب افلاکیان کشور و در جمع خبرنگاران درباره گزارش وزارت کشور پیرامون آسیب‌های اجتماعی که اخیرا تقدیم مقام معظم رهبری شده است اظهار داشت: ما گزارش عملکرد شش ماهه خودمان را خدمت ایشان تقدیم کردیم.

وزیر کشور افزود: با توجه به جلسه‌ای که شش ماه قبل در خدمت ایشان بودیم گزارشی ارائه شده بود که ایشان دستوراتی را داده بودند تا ما شش ماه دیگر نتایج عملکرد دسته‌های مختلف در این حوزه را به خدمتشان تقدیم کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش مدنظر مقام معظم رهبری تقدیم ایشان شد، گفت: مقام معظم رهبری از نتایج این گزارش ابراز رضایت کردند و فرمودند، که شش ماه دیگر نیز این جلسه باید تشکیل شود و همه دستگاه‌ها حول محور ساماندهی اجتماعی به ویژه بحث مهم طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی در مکان‌های حاد باید گزارش‌های خود را آماده کنند تا در آبان‌ماه آینده تقدیم ایشان شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: پیرو این جلسه شورای اجتماعی باید با ریاست رئیس جمهور برقرار شود که بنده به عنوان جانشین وی جلسات را اداره می‌کنم، دستورات لازم و تقسیم کارهای ملی اکنون صورت گرفته است.

وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم در شش ماه آینده جهش بلندی را درخصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم تا انشاءالله هنگامی که در محضر مقام معظم رهبری حاضر می‌شویم چیز قابل توجهی را برای ارائه داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه گفته می‌شود عامل انفجار حزب جمهوری دستگیر شده است، جزئیاتی را در این رابطه ارائه فرمایید اظهار داشت: من اطلاع دقیقی هنوز نگرفته‌ام.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی براینکه وزارت کشور چه راهکارهایی را برای مقابله با پدیده اعتیاد در جامعه دارد تأکید کرد: در رابطه با پیشگیری از اعتیاد تمام دستگاه‌های مرتبط بسیج شده‌اند و کارهای خوبی انجام گرفته است.

وزیر کشور گفت: در حوزه کنترل عرضه نیز سال قبل تولید 15 درصد افزایش کشفیات داشتی، امسال در ظرف دو ماه گذشته 15 درصد نسبت به ماه مشابه شاهد افزایش کشفیات بوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه درمان هم هماهنگی‌های بسیار خوبی میان وزارت کشور، بهداشت، سازمان بهزیستی و شهرداری انجام گرفته تا بتوانیم انشاءالله با سرعت بیشتری بحث درمان را پیش ببریم.