به گزارش پارس ؛ ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سئول در تدارک برای آنچه شلیک آزمایشی یک موشک برد متوسط از سوی کره شمالی خوانده، اقدام به استقرار سه ناوشکن نیروی دریایی، یک هواپیمای شناسایی هشدار اولیه و یک رادار مستقر در زمین کرده است.

گمان برد می شود کره شمالی در تدارک برای شلیک موشکی به نام" موسودان" است که گفته می شود ۳۵۰۰ کیلومتر برد دارد و برای هدف قرار دادن تاسیسات آمریکا در گوام و ژاپن طراحی شده است.

کره شمالی طرحی برای شلیک یک موشک اعلام نکرد اما در هفته های اخیر به شدت دست به لفاظی های جنگ طلبانه علیه رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی زده است.

در روزهای اخیر کره شمالی هشدار داد که جنگ هسته ای نزدیک است و از گردشگران خارجی خواسته کره جنوبی را ترک کنند.

در این میان در خیابان های پیونگ یانگ هیچگونه احساس وحشتی وجود ندارد و تمرکز مردم بر جشن گرفتن سالگردهای مهم مربوط به خاندان کیم در این کشور است.

مردم کره شمالی پس از گرامیداشت سالگرد انتصاب کیم جونگ اون در صدر دولت کره شمالی طی سه شنبه گذشته بهترین لباس های خود را برای جشن گرفتن سالگرد انتصاب کیم جونگ اون به دبیر اولی حزب کارگران طی روز پنجشنبه آماده کردند.

طی روزهای آینده و با نزدیک شدن به بزرگترین مناسبت یعنی سالروز تولد بنیانگذار کره شمالی در ۱۵ آوریل قرار است یک نمایشگاه گل، اجرای نمایش های هنری و مراسم های رقص برگزار شود.

طی هفته آینده انتظار نمی رود که هیچگونه رژه نظامی برگزار شود اما کره شمالی معمولا از تعطیلات اصلی خود برای نشان دادن قدرت نظامی اش استفاده می کند و تحلیلگران می گویند پیونگ یانگ ممکن است تعطیلات مهم خود را با شلیک تحریک آمیز موشکی در نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل گرامی دارد.

پیونگ یانگ معمولا به طور دوره ای اقدام به اجرای مانورهای غیرنظامی مقابله با حملات هوایی می کند که طی آن شهروندان تیره کردن پنجره ها و پناه گرفتن را تمرین می کنند اما در هفته های اخیر هیچگونه رزمایشی از این نوع برگزار نشده است.