رضا سراج، استاد داشگاه، در صفحه شخصی اش در رابطه با دستگیری ادمین کانال منتشر کننده عکس های مینو خالقی در تلگرام نوشت: با دستور وزیر کشور ادمین کانال منتشر کننده تصاویر خانم مینو خالقی در اسرع وقت بازداشت شد، اما در این ارتباط باید با طرف‌های اصلی این ماجرا نیز برخورد قانونی صورت پذیرد.

متخلف طرف اول

متخلف اصلی طرف اول پرونده، شخص خانم مینو خالقی هستند که سعی نمودند با اختفای جرم مشهود خود، افکارعمومی را فریب داده و بدون دارا بودن شایستگی های لازم، وارد مجلس (عصاره فضائل ملت) شده و بر کرسی قانون گذاری تکیه بزنند.

متخلف طرف دوم

متخلف طرف دوم پرونده خانم مینو خالقی، کسانی( آقایان روحانی، عارف و...) هستند که به نظر قانونی شورای نگهبان در ابطال آراء ایشان تمکین نکرده و جنجال به راه انداختند و بدتر از آن، با دعوت رسمی و پیامکی، این خانم را به جلسه رئیس جمهور فراخواندند.
نتیجه
به نظر می رسد نگرانی عمیق از مطرح شدن پرونده بزرگ در انتخابات 96 باعث گردید تا-با تمسک به پرونده خانم مینو خالقی-سناریوی پیشدستانه ای در مقابل شورای نگهبان کلید زده شود. با این تفاسیر همانند سازوکار قانونی برای رسیدگی به پرونده خانم مینو خالقی در هیات عالی حل اختلاف قوا، همین فرجام را نیز می توان برای پرونده بزرگ در انتخابات 96 انتظار داشت.