به گزارش پارس به نقل ازایسنا، علیرضا زاکانی در همایش مشق عشق که به همت جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی برگزار شد، هم چنین با بیان این اعتقاد که « شعار عدالت خواهی با ظلم و فساد به دلیل عدم پایبندی به آرمان های انقلاب محقق نشد» تصریح کرد: امروز باید همه شعارهای انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود، منتها باید اولویت بندی هم صورت بگیرد.

وی افزود: امروزه باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ و تفکر دفاع مقدس باشیم. آن چه که حماسه را خلق می کند، حضور گسترده و جدی مردم در صحن است و اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود، چشم طمع دشمنان از جامعه گرفته می شود.

وی با بیان این که « کشور نیاز به یک تحول دارد» گفت: ما گذشته را نفی نمی کنیم. آینده انقلاب اسلامی نیازهای جدی دارد. ما هم مسوولیت اسلامی و هم مسوولیت ملی داریم و در مقابل بشریت نیز مسوولیم. راه طی شده در طول دوران انقلاب اسلامی راه پر افتخاری بوده است، اما مسوولیت ها و افق های آینده بلندمرتبه است. انقلاب در حال رشد است و اگر مسوولیت های هر لحظه را نشناسیم و نتوانیم خود را با زمانه تطبیق دهیم، درجا زده ایم.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که « کشور در آستانه یک تحول قرار دارد» گفت: دشمنان امیدوارند در این ماه ها انتقام خود را از ملت ایران بگیرند و برای مردم مشکلات ایجاد کنند اما ما در مقابل، صحنه انتخابات را فرصت بسیار بزرگی برای انقلاب اسلامی می دانیم.

وی با بیان این که « ما در صحنه داخلی، منطقه ای، جهانی جایگاه ویژه ای داریم که خیره کننده است» در عین حال گفت: اما همزمان مشکلات جدی هم داریم که اساسا ناشی از دوری اندیشه ناب اسلامی، دوری از تبعیت درست از رهبری و دوری از بایسته هایی است که رزمندگان دفاع مقدس بر آن تاکید کرده اند.

وی با اشاره به این که « در گذشته به دلیل نداشتن نقشه راه دقیق، دولت ها با الگوی غلط غربی حرکت می کردند» تصریح کرد: اما امروزه الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت وجود دارد و به وسیله امکاناتی که داریم، می توانیم به پیشرفت برسیم.

زاکانی همچنین با اشاره به این که « بزرگترین داشته ما پس از اسلام داشتن یک رهبری آگاه و شجاع و بصیر و همچنین مردم در صحنه است» ، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته ریزش هایی وجود داشته، اما در مقابل شاهد رویش هایی نیز بوده ایم.

وی گفت: اساس انقلاب اسلامی اصلاحات است که باید ادامه پیدا کند تا انقلاب پویا بماند، اما ما اصلاحاتی را می خواهیم که در چارچوب انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان این اعتقاد که « بسیاری از اصول انقلاب اسلامی فراموش شده است» تصریح کرد: اگر به قانون اساسی توجه بیشتری شود، به جاهای بسیار بالاتری می رسیم.

این فعال سیاسی همچنین گفت: کشور به نوسازی اخلاقی و فرهنگی، انقلاب فکری، عدالت گستری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، جهاد علمی، شکوفایی اقتصادی، توجه به سلامت، ارتقای امنیت در ابعاد مختلف، آزادیخواهی، حرکت در مسیر استقلال همه جانبه و تحول در حرکت عزت طلبی در عرصه جهانی نیاز دارد.

وی در پایان با اشاره به این که « دولت آینده باید با قوه قضاییه و مجلس همکاری کند» اظهار کرد: باید با فساد سازمان یافته مقابله کرد؛ زیرا روز به روز فعالیت آن بیشتر می شود. ما در فساد سه هزار میلیارد تومانی شاهد بودیم که اراده ای برای تحقق این فساد وجود داشته است.