معاونت اجرایی ریاست مجلس از برگزاری همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکار با حضور منتخبین مجلس دهم و مقامات عالی‌رتبه دولت خبر داد.

 علی افراشته معاونت اجرایی ریاست مجلس شورای اسلامی، با حضور در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های تدوین شده به منظور آغاز دهمین دوره مجلس اظهار داشت: تشکیلات اداری مجلس نقش پشتیبانی از نمایندگان را در امر قانونگذاری و نظارت برعهده دارند.

افراشته بیان داشت: همواره تلاش شده تا 1460 روز فرصت خدمتگزاری برای ریل‌گذاری به منظور مسائل کشور را به درستی پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های طراحی شده به منظور آغاز دهمین دوره مجلس، تصریح کرد: به منظور افتتاحیه مجلس دهم که از 8 خردادماه آغاز می‌شود، با استفاده از تجربه ادوار گذشته و متکی به مدیریت یک مجموعه، برنامه ای حدود 100 صفحه تحت عنوان "برنامه‌های اجرایی ستاد برگزاری افتتاحیه دهمین دوره مجلس" برنامه‌ریزی شده است.

افراشته ادامه داد: این برنامه به استحضار لاریجانی رسیده و وی دستوراتی را به منظور اجرای مطلوب این برنامه به تشکیلات اداری ارائه کرده است.

وی اذعان کرد: مجلس نهم بعد از 1460 روز فرصت خدمت در 4 خردادماه سال 95 به پایان می‌رسد که ریاست مجلس و هیئت رئیسه برای تقدیر از نمایندگان دوره نهم در پایان جلسه رسمی روز 4 خرداد مراسمی را بدین منظور برگزار خواهند کرد.

معاونت اجرایی رئیس مجلس تاکید کرد: برای شروع هر دوره مجلس به سه بخش قبل از شروع، حین دوره و بعد از شروع دوره تقسیم می‌شود.

افراشته تاکید کرد: لذا قبل از شروع مجلس به منظور آشنایی منتخبین مجلس دهم با فرآیند قانونگذاری، آئین‌نامه داخلی، ساز و کارهای اداری مجلس، تشکیل کمیسیون و شعب، دیپلماسی پارلمانی، حضور نمایندگان در شوراهای تعریف شده در قانون و ... جلسه‌ای در روز شنبه (18 اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه روز شنبه با حضور منتخبین مجلس دهم در محل مجلس قدیم از ساعت 8:30 صبح تا 17 بعدازظهر برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسه شخصیت‌های تراز اول دولت و شورای نگهبان نیز حضور خواهند داشت.

معاونت اجرایی رئیس مجلس بیان داشت: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این جلسه آخرین وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه آخرین وضعیت دیپلماسی خارجی و موضوع خاص برجام، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات مسائل امنیتی کشور و آخرین اطلاعات این حوزه، نوبخت رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مورد بودجه سال 95 و برنامه ششم اطلاعاتی را در اختیار منتخبین مجلس دهم قرار خواهند دا، البته وزرای دیگری نیز در این جلسه حضور خواهند یافت.

وی بیان داشت: تلاش داریم تا در برنامه افتتاحیه دهمین دوره مجلس شروای اسلامی در جهت تقویت منافع ملی و آرمان‌های انقلاب گام برداریم تا یک فضای رفاقت، همدلی و همزبانی را در پارلمان کشور برای این امر شکل دهیم.

معاونت اجرایی رئیس مجلس گفت: نمایندگان در دور دهم نیز در ادامه ادوار گذشته فضایی را به وجود خواهند آورد تا مردم شاهد خدمات مجلس باشند و مسائل را به درستی ریل‌گذاری کرده و مشکلات را حل کنند.

افراشته در پایان خاطرنشان کرد:  برنامه ریزی برای حضور رسانه‌ها در همایش فرآیند قانونگذاری الزامات و راهکارها که با حضور منتخبین مجلس دهم در روز شنبه برگزار خواهد شد، برعهده مدیرکل روابط عمومی مجلس قرار داده شده تا با توجه به تدابیر لازم سیاست‌های مورد نظر را اتخاذ کند.