نوع بازدید روحانی از گروه صنعتی مپنا باعث انتقاد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده و منتقدان اظهار داشتند که زیبنده‌تر می‌بود که رئیس‌جمهور از نزدیک از این شرکت بازدید و با کارگران دیدار می‌‌کرد.

نوع بازدید رئیس‌جمهور از گروه صنعتی مپنا در روز کارگر مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام قرار گرفت. کاربران اجتماعی با انتشار عکس‌هایی از حجت‌الاسلام حسن روحانی که با خودرو و تیم حفاظت ویژه وارد محوطه سالن کار کارگران شده و بدون پیاده شدن از خودرو و از راه دور با کارگران دیدار می‌کند، این انتقاد را مطرح کردند که چرا رئیس‌جمهور از خودرو شخصی‌اش پیاده نشده و به صحبت و درد و دل‌ کارگران از نزدیک گوش نداده است؟

 

این کاربران مطرح می‌کنند حداقل رئیس‌ جمهور بایستی در داخل سالن از خودرو خود پیاده شده و مانند دیگر مسئولان، از نزدیک با کار و فعالیت کارگران گروه مپنا آشنا می‌شد.

حمید رسایی در کانال تلگرامی‌اش با انتشار این تصویر نوشت:

 

وقتی روحانی با خودروی ژاپنی نیم میلیاردی از مپنا بازدید می‌کند و از برجام، حقوق کارگر و اقتصاد مقاومتی برای کارگران سخن می‌گوید.

 

برجام از زبان کارگران به دو روایت؛

روایت 1: جلوی صحنه

 

اعتراض تلگرامی‌‌ها به نحوه جابه‌جایی رئیس جمهور در مپنا + عکس//آماده انتشار

 

روایت 2: پشت صحنه

 

شیوه بازدید روحانی از مپنا جنجال‌ساز شد + عکس

 

این موضوع البته در بخش‌های دیگر نیز به نوعی تکرار شده است. به طور مثال در نمایشگاه مطبوعات نیز رئیس‌جمهور تنها از بخش کوچک و حفاظت شده‌ این نمایشگاه دیدن کرد که رسانه‌های حامی دولت در آن حضور داشتند و به مسئولین غرفه‌های دیگر رسانه‌ها اطلاع داد بودند که نمایشگاه در ساعت بازدید حسن روحانی بسته است.

 

شیوه بازدید روحانی از مپنا جنجال‌ساز شد + عکس

 

به نظر می‌رسد از این باب زیبنده‌تر می‌بود که رئیس‌جمهور از نزدیک با آحاد مختلف مردم روبرو شده و با مشکلات و دغدغه‌های آنان آشنا شود و به عنوان مثال در خصوص برجام  از نظر و آرای مردم را جویا شود. این درحالی است که منش بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز چنین بود که در محل جماران تا ۱۰۰متری خانه امام(ره) کسبه زندگی می‌کردند؛ بقالی، قصابی و تاکسی و مردم همه بودند و برخورد نزدیک امام با مردم یکی از شیرین‌ترین لحظات انقلاب اسلامی است که در تصاویر تاریخی به زیبایی به ثبت رسیده است.

مردمی بودن و با مردم زندگی کردن از اصول سیره امام راحل بود که بایستی در رفتار مسئولین انقلاب اسلامی نهادینه و ظاهر شود.