به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن عابدینی پور بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران استان قم که در نمایشگاه اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان قم برگزار شد، با تشریح عملکرد قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا اظهار داشت: این قرارگاه متشکل از ۱۲ موسسه و چند گروه اجرایی است که هر کدام از آنها در بخش هایی به صورت تخصصی کار می کنند.

وی عنوان کرد: فعالیت در بخش پدافند هوایی، ساخت هواپیماهای پیشرفته، ساخت انواع موشک های زمین به زمین و زمین به هوا، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه سازی و تاسیسات شهری، انرژی و عرصه های زیربنایی از جمله فعالیت های قرارگاه قائم (عج) در کشور است.

شهردار سابق قم با بیان اینکه در اساسنامه این قرارگاه بیش از ۸۰ مورد فعالیت تعریف شده است، افزود: این قرارگاه در زمینه سدسازی اقدامات خوبی انجام داده و سد دوقوسی کارون دو نیز در آینده نزدیک توسط متخصصان این قرارگاه اجرایی خواهد شد و سدهای دیگری نیز در استان بوشهر ساخته خواهد شد.

هدف قرارگاه سازندگی قائم (عج) اجرای ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در امسال است

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا از سال ۸۴ تاسیس شده است، افزود: مجموعه قراردادهای این قرارگاه از ابتدای تاسیس در طی ۵ سال چیزی در حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده است که در طی سه ماهه اخیر تنها در یک قرار داد با آبفای استان تهران هزار میلیارد تومان تفاهم نامه به امضا رسید که در فاز اول آن ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده و هدف گذاری ما نیز در سال جاری رقمی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

عابدینی پور در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اجرای قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا ابراز داشت: تعویض ۲۰ میلیون کنتور آب و تعویض آنها با کنتورهای مجهز به فناوری های نوین، اجرای خط سه متروی شیراز، ساخت خط ۶ متروی تهران، اجرای پروژه های مختلف زیربنایی در شهر مقدس قم اجرای پروژه انتقال آب از دشت مسیله به قم، ساخت مسیر قطار پر سرعت قم - تهران و همچنین اجرای پروژه های متعدد در شهرهای شیراز، تبریز، اهواز و کرج بخشی از اقداماتی است که از سوی قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا در حال اجرا و یا در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا به عنوان رقیب پیمانکاران و همچنین بخش خصوصی به شمار نمی رود بلکه به عنوان کارآفرین برای پیمانکاران و بخش خصوصی است، افزود: قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا از مالیات معاف بوده و بدون تشریفات می تواند وارد مناقصه ها شود که این امر ارزش افزوده ۲۵ درصدی ایجاد می کند.

اجرای طرح نهضت سواد آموزی فناوری اطلاعات در سطح ملی

مدیرعامل قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا ابراز داشت: قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا، مجری طرح نهضت سواد آموزی فناوری اطلاعات در سطح ملی است که در مرحله اول ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی قائم (عج) برای اجرای کامل طرح پیامبر اعظم (ص)

عابدینی پور با بیان اینکه قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا آمادگی دارد تا پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) را به طور کامل اجرایی کند، افزود: شهرداری قم تمایل چندانی برای سپردن این پروژه به صورت کامل به قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا ندارد و بدنبال اجرای فاز به فاز آن است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که طرح حرم تا حرم دارای یک پیکره جامع است که اگر هر قطعه آن تغییر کند توازن و تعادل کل طرح را بهم می زند که از این رو باید این پروژه را به صورت جامع دید.

شهردار سابق قم، پیشنهاد کرد شهرداری قم اگر به دنبال واگذاری این پروژه به یک مجموعه خاصی نیست باید تیمی از پیمانکاران متخصص را با یک مدیریت واحد وارد عرصه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند ورود پروژه های مونوریل و مترو به استان قم اظهار داشت: بسیاری از افراد اینگونه تصور می کنند که این پروژه ها از سوی دولت و یا مجلس پیگیری شده است اما در حقیقت این کار با توصیه های آیت الله مکارم صورت گرفت.

ماجرای نامه آیت الله مکارم به رئیس جمهور

عابدینی پور عنوان کرد: در زمانی که شهردار قم بودم آیت الله مکارم شیرازی در دیداری از اینکه شهر قم فاقد فضای پارکینگ کافی است، انتقاد کردند و ما هم گفتیم که دولت آنگونه که باید و شاید به عمران و آبادانی قم توجه ندارد و ایشان نیز دستور دادند تا نامه ای به ریاست جمهور نوشته شود و خودشان در زیر نامه نوشتند که آقای رئیس جمهور شنیده ام اعتبارات اقلیت های مذهبی از اعتبارات مرکز جهان تشیع بیشتر است که با ارسال این نامه، آقای رئیس جمهور نهاد ریاست جمهوری را برای پیگیری علت بسیج کردند و از انجا پروژه های بزرگی همانند مترو و مونوریل برای عمران و آبادانی استان قم تعرف شد.

مدیرعامل قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا همچنین گفت: در سال ۸۷ و قبل از آنکه بودجه مونوریل قم تصویب شود، آقای لاریجانی به قم آمدند و این پروژه را کلنگ زدند که مجلس نیز مجبور شد در سال بعد هزینه اجرای آن را در لایحه بودجه درج کند که به خاطر همین موضوع بنده به عنوان اینکه در اعتبارات دولت دخل و تصرف کردم و قبل از تخصیص اعتبار پروژه ای را کلنگ زدم به ۷۵ ضربه شلاق محکوم شدم که در دادگاه بدوی تبرئه شدم.

قم نیازمند ۲۰۰ تقاطع غیر همسطح، زیر گذر و رو گذر است

عابدینی پور با بیان اینکه شهر قم در بخش های ترافیکی کارهای عقب افتاده ای دارد افزود: در سال ۲۰ میلیون زائر به قم می آید که برای برون رفت های ترافیکی نیازمند ۲۰۰ تقاطع غیر همسطح، زیر گذر و رو گذر هستیم که از این تعداد قرارگاه سازندگی قائم (عج) آجا ۵۰ تقاطع را در دو سال اجرا می کند.