جاکوب زوما ' قرار است در جریان این سفر یک روزه از جاذبه های تاریخی این شهر گردشگری دیدن کند.

 
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در ادامه سفر خود به ایران یکشنبه شب با استقبال حمید چیت چیان وزیرنیرو و رسول زرگرپور استاندار اصفهان وارد فرودگاه این شهر شد.

 ' جاکوب زوما ' قرار است در جریان این سفر یک روزه از جاذبه های تاریخی این شهر گردشگری دیدن کند.

جاکوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی بامداد یکشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از جمعی از وزیران و فعالان اقتصادی این کشور وارد تهران شد.

وی درمجموعه سعدآباد بطور رسمی مورد استقبال قرار گرفت و در ادامه با رهبرمعظم انقلاب و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار کرد.

روز یکشنبه دراولین روز این سفر، هشت سند همکاری در زمینه های بازرگانی، صنعت، ایجاد کارگروه های مشترک سرمایه گذاری و همکاری دربخش کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی با حضور رییسان جمهوری دو کشور به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری مدیریت منابع آبی؛ برنامه همکاری در زمینه فرهنگ و هنر و همکاری های بیمه ای دیگر اسنادی است که بین دو کشور منعقد شد.

یادداشت تفاهم تبادل اطلاعات ملی مربوط به پولشویی و همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت ایران و پتروسای آفریقای جنوبی نیز دیگر اسناد امضا شده بین ایران و آفریقای جنوبی در حضور روسای جمهوری این دو کشور است.

سفر جاکوب زوما به تهران، نخستین سفر رییس جمهوری این کشور به جمهوری اسلامی ایران است، البته نلسون ماندلا رهبر مبارز و فقید این کشور قبل و بعد از دوران ریاست جمهوری خود به تهران سفر کرده بود.