یارمحمدیان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران درباره ارتقای تسهیلات اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی در شهر اصفهان، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 250 خانه قدیمی با قدمت بیش از یکصد سال در اصفهان وجود دارد که با هماهنگی شهرداری در صددیم این خانه‌های قدیمی تبدیل به هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های بومی شود.

وی ادامه داد: این خانه‌های قدیمی یکی از بهترین محل‌های اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی می‌شود و برای سرمایه‌گذاران در این بخش نیز مسلماً به صرفه خواهد بود زیرا ساخت یک هتل که سه تا پنج سال طول خواهد کشید درحدود 20 میلیارد تومان هزینه می‌شود ولی مرمت این خانه‌های قدیمی شش ماه طول می‌کشد و هزینه مرمت آن نیز دو تا سه میلیارد تومان می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه به وضعیت آمار گردشگرانی که به شهر اصفهان نیز در طی 8 ماه اخیر حضور یافته‌اند اشاره کرد و گفت: در سال 92 ما 110 هزار گردشگر داشتیم و این آمار در سال 93 به 180 هزار نفر رسید و در 7 تا 8 ماه اخیر نیز با یک آمار 16 درصدی ورود گردشگران روبرو هستیم .

یارمحمدیان تصریح کرد: طبق آمارهای بین‌المللی افزایش گردشگر در دنیا 4.2 درصد، در منطقه 5 درصد و در ایران 9 درصد ولی این درحالی است که افزایش گردشگر در اصفهان 13 تا 16 درصد بوده است.

وی همچنین درباره برخی نارضایتی‌های گردشگران خارجی که سال‌هاست خدمات مناسبی در اصفهان معروف به نصف جهان دریافت نمی‌کنند، افزود: بله این مسئله را می‌پذیریم و این درحالی است که اگر یک گردشگر ناراضی از ایران برود 17تا 18 درصد را از دست می‌دهیم. وقتی گردشگران از سفر به ایران راضی باشد فقط 5تا7 درصد به ایران بازمی‌گرداند. بنابراین رضایت گردشگران خارجی بسیار اهمیت دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان درباره وضعیت متروی اصفهان و اینکه آیا خطری برای بافت‌های قدیمی این شهر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مترو یک تیغه دولبه است. از یک طرف با گشایش مترو رضایت گردشگران خارجی در رفت و آمد بسیار بهتر می‌شود زیرا هم اکنون یکی از گلایه‌های آنان از بابت حمل و نقل است ولی از طرفی هم با وجود آنکه مترو جاذبه گردشگری می‌تواند باشد باید مواردی را رعایت کرد تا به بافت‌های تاریخی اثر منفی نگذارد. همانگونه که هم اکنون دیگر مترو از زیر میدان امام نمی‌گذرد.