نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود روایتی از بازشماری آرا در حوزه انتخابیه ماکو و چالدران در دهمین دوره انتخابات مجلس و دقت شورای نگهبان در حفظ آرای نماینده منتخب و اصلاح طلب این حوزه منتشر کرد.

احمد امیر آبادی فراهانی با اشاره به بازشماری آرا در حوزه ماکو و چالدران توسط شورای نگهبان و راه یافتن یک نماینده اصلاح طلب به مجلس با اختلاف تنها 5 رای، از کسانی که شورای نگهبان را متهم به عدم رعایت حق الناس می کنند، انتقاد کرد.

او در مطلبی با عنوان «ترجیح دادند نبینند» نوشت:

"رسانه هایی که به نحوی از انحاء تحت عنوان دفاع از حق الناس در پی ایراد از عملکرد شورای نگهبان بودند این‌بار ترجیح دادند نبینند.

انتخابات حوزه ماکو،چالدران،پلدشت و شوط در استان آذربایجان‌غربی سنگ محکی بود برای این قبیل رسانه ها که قبیله گرایی را محور کار خود قرار داده اند.

رقابت [در این حوزه] میان دو کاندیدا یکی اصلاح طلب و دیگری اصولگرا [بود]. در شمارش اولیه آراء کاندیدای اصلاح طلب با پیشی گرفتن از رقیب خود جهت ورود به مجلس شورای اسلامی به 24 رأی دیگر نیاز داشت.

در واقع او 24/97 درصد رأی را به خود اختصاص داده بود. شاید آسانترین کار این بود که انتخابات به دور دوم کشیده شود تا دو رقیب یکبار دیگر با هم رقابت کنند؛ اما شورای نگهبان از آنجا که به حق الناس باور دارد دستور به باز شماری تعدادی از صندوق‌ها و سپس تمام صندوق ها را صادر کرد تا کاندیدای اصلاح طلب با 5 رأی و فقط 5 رأی در مرحله اول به مجلس راه یابد.

اقدامی که قرار نبود دیده شود و به مخاطبین نشان داده شود."

 

کدام نماینده اصلاح‌طلب فقط با اختلاف «۵ رای» انتخاب شد؟

عین الله شریف پور؛ نماینده منتخب ماکو در مجلس دهم

 اشاره امیرآبادی به عین الله شریف پور نماینده منتخب ماکو در مجلس است. شریف پور پس از اعلام نتایج دور اول انتخابات تنها با 25 رای اختلاف نتوانسته بود 25 درصد رای های صحیح را کسب کرده و در دور اول پیروز انتخابات شود، اما پس از اعتراض او و بازشماری کل آرا، نتیجه تغییر کرد و او به مجلس راه یافت.