به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدحسین مقیمی در حاشیه نشست دست اندرکاران انتخابات با مدیران رسانه ها که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: برای انتخابات خبرگان رهبری ۳۱ حوزه اصلی و ۱۰۳۱ حوزه فرعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حدود ۲۰۷ حوزه اصلی و ۸۵۵ حوزه فرعی در نظر گرفته شده که در مجموع ۱۰۶۳ حوزه انتخاباتی خواهیم داشت.

مقیمی همچنین درخصوص تعداد صندوق های اخذ رای گفت: برای انتخابات مجلس بیش از ۶۰ هزار صندوق و برای خبرگان نیز همین تعداد در نظر گرفته شده است که در مجموع ۱۲۰۰ صندوق اخذ رای خواهیم داشت.

دبیر ستاد انتخابات درباره نحوه برخورد با اختلال کنندگان در امر تبیلغات انتخاباتی اظهار داشت: نوع و نحوه برخورد را قانون مشخص کرده و هر تخلفی که انجام شود براساس قانون با اختلال کنندگان برخورد می شود و نحوه شکایت افراد نیز در قانون مشخص است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور خواهان تبلیغات یکسان برای همه داوطلبان انتخاباتی است خاطرنشان کرد: به دنبال شرایطی هستیم که همه داوطلبان بتوانند از امکاناتی که قانون برای آنان تعیین کرده استفاده کنند چراکه همه افرادی که تایید صلاحیت می شوند در بحث انتخابات و تبلیغات حکم واحدی دارند.