پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- آمریکا نامه ای را از طریق سفارت ترکیه برای مقامات ایرانی ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، ایالات متحده آمریکا از طریق سفارت ترکیه نامه ای را برای مقامات ایرانی ارسال کرده است.

هنوز از محتوای این نامه و اینکه چرا این بار مستقیما از طرف جان کری برای محمد جواد ظریف ارسال نشده اطلاع دقیقی وجود ندارد.

در عین حال که مشخص نیست به کدام مقام ایرانی این نامه نوشته شده است.

برخی محافل غیر رسمی به «پارس» گفته اند: احتمالا این نامه در مورد مبادله برخی زندانیان است و شاید کاخ سفید مبلغ قابل توجهی در کنار این مبادلات در نظر گرفته باشد.

این محافل غیر رسمی همچنین تاکید می کنند: ورود ترکیه به این موضوع جهت این است که ترکیه قصد دارد قدری از موضع خود در سوریه کوتاه آمده نظر ایران را جلب نماید در عین حال که کم کردن نقش عمان در واسطه گری های منطقه ای نیز کاهش یابد.

لازم به ذکر است پیش از این جیسون رضائیان که در پوشش کار خبری به جاسوسی توسط سپاه پاسداران دستگیر شده بود در مقابل آزادی چند ایرانی و پرداخت مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران، آزاد شد.

یک صاحبنظر مسایل بین الملل در همان مقطع گفته بود:«روزی که رضاییان دستگیر شد، بسیاری، از جمله برخی از مقام‌های دولتی، معترض بودند که او یک روزنامه‌نگار ساده است و نباید چنین بی محابا اتهام‌های امنیتی به او وارد شود.

دیروز اما، بی‌آنکه ضرورتی به انتشار جزئیات فعالیت رضاییان در ایران باشد، از همین رفتار آمریکا می‌توان فهمید که رضاییان هر چه بوده، یک روزنامه‌نگار ساده نبوده.

اگر امتیازی از دشمن گرفته می‌شود، این نه هنر دیپلماسی، بلکه مهارت مردانی است که در زمان مناسب، با اقدام درست و دقیق، سرمایه‌ای معتبر برای معامله خلق می‌کنند.»