پایگاه آمریکایی هافینگتون پست (Huffington Post) در گزارشی تحت عنوان "ایران به آمریکایی ها در خاک آمریکا حمله کرد" به سیاه نمایی در رابطه با برنامه سایبری ایران با استناد به حملات ادعایی به سدی در نیویورک و چند بانک آمریکایی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «وزارت دادگستری [آمریکا] و دادستان کل کشور اخیرا اعلام کردند که اشخاصی وابسته به دولت ایران به زیرساخت های آمریکا از جمله یک سد کوچک در 20 مایلی شمال نیویورک حمله کرده اند. بر اساس گزارشات این  اولین باری نیست که جمهوری اسلامی تلاش کرده است تا به زیر ساخت های آنلاین از سیستم بانکی آمریکا و بازار سهام گرفته تا یک سد، نفوذ کرده و آسیب های جدی به مردم آمریکا وارد نماید.

رهبران ایران به صورت زیرکانه و ماهرانه ای، روشی جدید برای وارد آوردن آسیب های جدی به کشور دشمن و شهروندان آن را به دست آورده اند؛ بدون آن که نیازی به استفاده فیزیکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد.

برنامه سایبری ایران که تنها چند سال پیش شروع به فعالیت کرده است، به سرعت پیشرفت کرده است. جمهوری اسلامی پس از انتخابات سال 88 سرمایه گذاری سنگینی برای شبکه های اجتماعی، اینترنت و قابلیت های سایبری انجام داده است.»

این پایگاه آمریکایی در ادامه، از بکارگیری 100.000 نیرو برای فعالیت های سایبری در ایران خبر داده و می نویسد: «جمهوری اسلامی بیش از یک میلیارد دلار برای کار بر روی زیرساخت های سایبری و فناوری اختصاص داده و همچنین بیش از 100.000 پرسنل در این زمینه استخدام کرده است. در سال 2012 آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر کرد تا پلیس سایبری فعال گردد.»

این پایگاه آمریکایی از تهاجمی بودن برنامه سایبری ایران سخن به میان آورده و مدعی است: «برنامه سایبری ایران از ابتدا به صورتی طراحی شده که طبیعتا فعال و تهاجمی باشد. رهبران ایران می دانند که در جنگ نظامی و رویارویی با دشمنان قدرتمند بین المللی و منطقه ای موفق نخواهند بود.

جنگ مجازی، جایگزینی مناسب برای رویارویی فیزیکی است؛ جنگی که مقامات ایرانی نیز در آن مسئول شناخته نخواهند شد. عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروهای زمینی سپاه پاسدران ایران در مصاحبه با خبرگزاری دانشجوی ایران (ISNA) عنوان کرده است که "ما خودمان را به ابزاری جدید مسلح کرده ایم؛ چرا که جنگ سایبری خطرناک تر از جنگ فیزیکی است."

بر اساس اظهارات یکی از مقامات سپاه پاسداران، اکنون ایران به چهارمین ارتش سایبری جهان تبدیل شده است. حتی یک اندیشکده مهم اسرائیلی به تبدیل شدن ایران به یک قدرت بزرگ سایبری اذعان کرده است. اندیشکده مطالعات امنیت ملی عنوان کرده است که "سپاه پاسداران ایران، این کشور را به یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورها در زمینه سایبری تبدیل کرده است و در صورت درگیری میان ایران و غرب، تهران حمله ای را به زیرساخت های حیاتی آمریکا و متحدانش آغاز خواهد کرد؛ مانند زیرساخت های انرژی، موسسات مالی، سیستم حمل و نقل و ...

و اکنون نیز ایران شروع به صدور قابلیت های هسته ای خود به متحدان و نمایندگان منطقه ای خود از جمله دولت سوریه کرده است. از دیدگاه رهبر ایران، آینده برنامه سایبری، موضوعی مرتبط با امنیت ملی کشور است. »

در انتهای این گزارش با طرح اتهامات دروغین علیه ایران، آمده است: «قابلیت های ایران در جنگ سایبری با سرعت زیاد در حال پیشرفت است و پرداختن نیروهای منطقه ای و جهانی به این موضوع ضروری است. اکنون روشن است که ایران در حمله به کشورهای رقیب از جمله آمریکا با استفاده از قابلیت های سایبری، تعلل نخواهد ورزید. در عصر جدید جهانی شدن، ایران به سرعت خود را با تکنولوژی مدرن سایبری تطبیق می دهد تا قدرت های نظامی سپاه خود را تکمیل کرده و به جاه طلبی های منطقه ای و ایدئولوژیک خود دستیابد.»»