پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سال ها پیش از پیدایش گروه داعش، غرب از دستیابی تروریست ها به بمب های هسته ای ابتدایی که قادر به وارد کردن خسارت بزرگ است؛ هشدار می داد. این کابوس وقوع نیافت اما طبق گزارش ها و اطلاعات منتشر شده در آمریکا و عراق اکنون این کابوس به  واقع در حال تحقق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، از آنجا که بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد حدود دو هفته پیش درباره "حتمی بودن" دستیابی برخی گروه های تروریستی به سلاح اتمی یا شیمیایی در آینده نزدیک هشدار داده بود در نتیجه، این آینده نزدیک پیش روی ما قرار دارد. روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا اطلاعاتی منتشر کرده است که لرزه به اندام انسان می اندازد چون این روزنامه پیش بینی های فاجعه آمیزی را در این زمینه بازتاب داده است.

ما باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را باور نکردیم هنگامی که در کنفرانس امنیت هسته ای در واشنگتن اطلاع داد جهان در پیشگیری از گروه هایی مانند داعش و القاعده از دستیابی به سلاح اتمی یا شیمیایی موفقیت کسب کرده است. ما اوباما و سخنان وی را باور نمی کنیم و به وی و سخنان او اعتماد نداریم زیرا روزنامه وال استریت ژورنال و دانشمندان عراقی آن را به طور علنی تکذیب می کنند. آن ها تأیید کردند گروه داعش در آزمایشگاه های دانشگاه موصل جولان می دهد و به احتمال زیاد توانسته موفقیت هایی در این زمینه کسب کند.

این گزارش ها زمانی منتشر شد که نیروهای عراقی عملیات بزرگ "فتح" را برای آزادی سازی موصل اشغال شده از سوی داعشی ها آغاز کردند. به نظر می رسد داعشی ها تحقیقات خود را در دانشگاه علمی و تحقیقاتی موصل برای تولید سلاح چه بسا به شکل موشک های کشتار جمعی ابتدایی سرعت بخشیدند که قابلیت انفجار در میان جمعیت یا در پاساژها، مترو و هدف های شبیه به آن را دارد.

طبق اطلاعات دقیق و هولناک منتشر شده از سوی این روزنامه آمریکایی دانشمندان هسته ای عراقی تحت فرمان داعش با زور اسلحه کار می کنند و نیز شش تن از نیروهای گروه داعش در دانشگاه موصل در آزمایشگاه های بخش شیمی دانشکده علوم دانشگاه موصل سرگرم آزمایش و تحقیق بوده اند.

یک منبع علمی در دانشگاه موصل به روزنامه وال استریت ژورنال توضیح داد داعش تیمی از متخصصان شیمی و زیست شناسی را مأمور تولید ترکیبی شیمیایی یا میکروبی کرده است که به احتمال منشاء ساخت سلاح هایی مرگبار است. منبع ذکر شده افزود این تیم دیگر در داخل دانشگاه دیده نشدند این مسئله نشان می دهد داعش نتایج تحقیقات و برخی تجهیزات مهم خود را از ترس در معرض بمباران قرار گرفتن دانشگاه موصل یا آزادسازی به دست نیروهای عراقی به رقه منتقل کرده است.

آشکار نیست آیا داعش روی تولید سلاح میکروبی، شیمیایی یا هسته ای یا همه این موارد با هم تمرکز کرده است. اما مسئله قطعی و حتمی این است که این گروه به صورت جدی مشغول ساخت بمب های نامتعارف برای وارد کردن بیشترین تلفات انسانی، مادی است یا آن را در عمل ساخته است. از آنجا که اوباما در مجازات نظام بشار اسد پس از استفاده از گاز سارین در هنگام بمباران غیر نظامیان در غوطه شکست خورده است؛ بنا بر این بار دیگر در جلوگیری از توسل جستن تروریست های دیگر به همان نوع سلاح و هولناک ترر در آینده قابل پیش بینی شکست می خورد. 

اوباما خود در کنفرانس امنیت هسته ای اخیر گفت: "هزاران تن از مواد شکاف پذیر در انبارهایی وجود دارد که برخی اوقات تحت تدابیر نه چندان شدید امنیتی نگهداری می شوند. نباید فراموش کرد که میزان اندکی از این مواد قادر به وارد آوردن ویرانی است که می تواند چهره جهان را تغییر دهد."

اما بدترین خطر برای جهان خود اوباما است که ترس، دودلی و فرمانبرداری فرومایه او در برابر اسرائیل خطر واقعی را ایجاد می کند که بالاتر از خطر تمام بمب های شکاف پذیر، شیمیایی و بیولوژیکی است.