به گزارش پارس به نقل از العالم، " بسام ابوعبدالله" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: عربستان همراه با قطر درگیر جنگ علیه سوریه است لذا مقابله با تروریسم در سوریه نیازمند تلاش بین المللی است.

ابوعبدالله ادامه داد: اطلاعات دقیقی درباره سرنوشت سلیم ادریس، رییس ستاد ارتش آزاد (مخالفان مسلح سوریه) وجود ندارد فقط روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که یک افسر ارتش آزاد از ترکیه به دوحه گریخته است.

وی با اشاره به اینکه سازمانهای تکفیری انبارهای سلاحهای ارسالی غرب برای ارتش آزاد را تصرف کرده اند، خاطر نشان کرد: سوریه از یک و نیم سال قبل نسبت به افتادن سلاح ارسالی کشورهای غربی برای افراد مسلح در سوریه در دست القاعده هشدار داده بود.

ابوعبدالله یادآور شد: سخن درباره وجود نیروهای لائیک، دموکرات و افراطی در میان گروههای مسلح، دروغ بزرگ و ساخته و پرداخته غرب به منظور فرسایشی کردن جنگ در سوریه است.
وی گفت: گروه های تروریستی که به نام اسلام و اسلام گرایان فعالیت دارند، مشتی قاتل و جنایتکار حرفه ای مرتبط با القاعده و سازمانهای تکفیری هستند.

به گفته ابوعبدالله، سازمانهای مزبور پول، سلاح و تجهیزات را از طرفهای منطقه ای و بین المللی دریافت می کنند و در این بین عربستان به ویژه بندر بن سلطان می کوشد با طرحهای انتحاری خود اوضاع منطقه را تغییر دهد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای متقاعد کردن گروه تندرو و تروریستی" جبهه اسلامی" به شرکت در" ژنو۲" یادآور شد: سوریه از بیش از دو سال قبل خواستار مبارزه با تروریسم و گروه های مسلح شده بود.

این تحلیلگر سوری تصریح کرد: سوریه با تروریسم سازمان یافته جهانی مواجه است که جهان اکنون به وجود آن اعتراف می کند لذا مقابله با آن نیازمند تلاش منطقه ای و توقف ارسال کمک های مالی و سلاح به ویژه از سوی عربستان است که باید این کشور را در راس فهرست حامیان تروریسم قرار داد.

ابوعبدالله گفت: عربستان و رژیم صهیونیستی به رغم هماهنگی با یکدیگر نمی توانند مانع برگزاری کنفرانس" ژنو ۲" شوند و این کنفرانس برگزار خواهد شد چون منوط به خواست طرفهای ذی ربط به ویژه سوریها است.