محمدرضا یوسفی دبیر ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت ماه اظهارداشت: انتخابات در سه حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، دماوند و فیروزکوه، بهارستان و رباط‌کریم در استان تهران به مرحله دوم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات و تمهیدات لازم به منظور برگزاری مرحله دوم انتخابات فراهم شده و آمادگی کامل وجود دارد، افزود: برای برگزاری انتخابات در این سه حوزه انتخابیه 970 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: به ازاء‌ هر کدام از این شعب یک صندوق اخذ رأی در نظر گرفته شده که در صورت تراکم جمعیت احتمال دارد تعداد صندوق‌ها افزایش یابد؛ همچنین تعرفه‌های اخذ رأی به میزان کافی برای هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه چاپ شده است.

یوسفی تاکید کرد: تمامی این شعب اخذ رأی دارای دستگاه‌های احراز هویت هستند زیرا استفاده از این دستگاه مانع از رأی دادن‌های تکراری یا استفاده از شناسنامه‌های جعلی می‌شود.

وی بیان کرد: 17 هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان تهران را بر عهده خواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا صحت انتخابات در حوزه انتخابیه پاکدشت در استان تهران از سوی شورای نگهبان تایید نشد؟ گفت: تعدادی شکایت به شورای نگهبان نسبت به برگزاری انتخابات در این حوزه واصل شده بود که مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس تصمیم شورای نگهبان تعدادی از صندوق‌های اخذ رای هم مورد بازشماری قرار گرفتند اما در نهایت تغییری در نتیجه انتخابات آن حوزه حاصل نشد.