به گزارش پارس محمدرضا یوسفی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مراسم گشایش ستاد انتخابات استان تهران فردا(سه شنبه) با حضور رئیس ستاد ومسئولین کمیته‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به ضرورت امر برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلان شهر تهران، در سال 93 بیش از 18 جلسه تحت عنوان کمیته راهبردی انتخابات برگزار شد.

وی در ادامه افزود: برهمین اساس دولت وزارت کشور را مکلف به برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال 94 در کلان شهر تهران کرد.

یوسفی در خصوص مزایای قانون برگزاری انتخابات الکترونیک گفت:یکی از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیک کاهش جرایم انتخاباتی است .

وی با بیان اینکه در انتخابات سال 93 در پاکدشت بصورت پایلوت انتخابات الکترونیکی برگزار شد،افزود: نتایج آن به تایید شورای نگهبان رسیده است و گروه‌های سیاسی نیز از آن استقبال کردند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران  ادامه داد: برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک ، کاهش هزینه‌ها را نیز در پی دارد ، چنانچه براساس بررسی‌ها هزینه‌ های انتخابات با برگزاری به صورت الکترونیک یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

یوسفی تصریح کرد: با توجه به تعداد کاندیداها و تعداد شعب اخذ رای در شهر تهران برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک می‌تواند سهولت شمارش آرا را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  سرعت بالای اعلام نتایج آرا یکی دیگر از مزایای مهم برگزاری انتخابات الکترونیک است، گفت: با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فرآیند برگزاری از 4 روز به یک روز کاهش می‌یابد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران با بیان اینکه استان تهران 6 حوزه انتخابی دارد، یاد آور شد: تهران ، ری، اسلامشهر،شمیرانات و پردیس حوزه اول، ورامین ، پیشوا، قرچک حوزه دوم، پاکدشت حوزه سوم، دماوند و فیروزکوه حوزه چهارم، بهارستان و رباط‌کریم حوزه پنجم و شهریار ، ملارد و قدس حوزه ششم هستند.

یوسفی در پایان با بیان اینکه تهران در مجلس شورای اسلامی 35 نماینده دارد ، تاکید کرد: ستاد انتخابات استان تهران آمادگی برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای شورای اسلامی را دارد اما هنوز ابلاغی در این خصوص صورت نگرفته است.