حامد قادرمرزی نماینده اهل تسنن مردم قروه و دهگلان در مجلس نهم، دیروز در نطق میان‌دستورش با اشاره به روند رد صلاحیت خود در مجلس دهم گفت: «بنده به عنوان یک روحانی‌‌زاده، حافظ چند جزء از قرآن و نفر اول حفظ قرآن در استان کردستان در انتخابات مجلس نهم بدون هیچ شبهه‌ای در تمام مراحل تأیید صلاحیت شدم، اما قبل از ورود به مجلس عده‌ای از مخالفان من چهار فایل صوتی تقلید صدای بنده را تهیه کردند و دو هفته مانع تأیید اعتبارنامه من شدند تا اینکه وزارت اطلاعات و شورای نگهبان نامه مکتوب دادند که فایل‌ها جعلی است. این‌جانب خودم فرد جاعل را که یک معتاد بود، پیدا و از وی شکایت کردم و او به سه سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شد».

او با انتقاد از اینکه همان فایل‌های جعلی‌ بدون درنظرگرفتن نظر چهار سال قبل وزارت اطلاعات و شورای نگهبان، ملاک رد صلاحیتش در این دوره شده، خواستار اصلاح قانون انتخابات مجلس در مجلس دهم شد و گفت: «من به اتهام عدم اعتقاد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شدم. به من فرصت دفاع از خود را ندادند اما لازم است گلایه مردم کردستان را از تریبون مجلس شورای اسلامی بیان کنم. چرا از پنج نفر از اعضای هیأت نظارت کردستان، چهار نفر کرمانشاهی هستند که غیربومی بوده و شناختی از مردم ندارند».

این عضو کمیسیون عمران مجلس، در پایان نطق خود درحالی‌که قرآن را در دست خود گرفته بود، گفت: «در محضر خدای متعال، ملت شریف ایران و قرآن قسم می‌خورم که به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و التزام عملی داشته و دارم و اگر ده‌ها بار هم رد صلاحیت شوم، به عنوان جوان مولود انقلاب می‌گویم که جانم و اندک آبرویم فدای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران».

گفتنی است هیات های نظارت زیرمجموعه وزارت کشور می باشد.