به گزارش پارس به نقل از ایسنا، متن نامه جمعی از فعالان اجتماعی جبهه گفتمانی سوم تیر به آیت الله مصباح به این شرح است:

باسمه تعالی
محضر حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی (حفظه الله)
ضمن عرض سلام و آرزوی طول عمر باعزت
همانگونه که مستحضرید انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با توجه به وضعیت خطیر انقلاب اسلامی در سال های اخیر اهمیت زیادی دارد. اگرچه گروه ها و دستجات سیاسی، خود را برای تاثیرگذاری بر این رخداد بزرگ آماده می کنند اما رقابت کلی در این انتخابات ذیل دو گفتمان پیشرفت و ارتجاع تعریف می شود. گفتمان ارتجاع را کسانی راهبری می کنند که این روزها صراحتا از اشتباه بودن مسیر عزتمندی که انقلاب اسلامی در این سال ها طی نموده سخن می رانند و تنها راه برون رفت از مشکلات پیش رو را اعتراف ملت به خطا بودن این راه و بازگشت به روش های پیش از ۸ سال گذشته می دانند.

در مقابل گفتمان پیشرفت را نیز امام خامنه ای- مدظله- راهبری می کنند و با توجه به دستاوردهای بزرگ ملت ایران پس از نهضت ۳ تیر ۸۴ خواستار رفع نواقص، تکمیل و ادامه حرکت رو به جلوی ملت در این مسیر بوده و حتی ایستایی در این حرکت را پرتاب شدن به عقب می دانند. چنانچه رهبر حکیم انقلاب در روز اول فروردین ۹۲ فرمودند: « این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛… باید رو به پیشرفت باشیم، رو به تعالی و تکامل باشیم، تدریجاً بهترین های خودمان را بفرستیم»

ما « فرزندان انقلابی» امام خامنه ای- مدظله- و ارادتمندان و شاگردان جنابعالی، از مقتدای خویش آموخته ایم که با توجه به اصول، خودمان اهل فکر و تحلیل مسائل باشیم و هرگز فریب جریان خبرساز را نخوریم. همان جریانی که با انتساب اخبار مختلف به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدعی دست یابی به « سامانه ای برای کشف نظر رهبری» هستند و البته سخنان قاطع اخیر ایشان در مشهد، بار دیگر نشان داد که معظم له نیز از چنین انتساب های بی مورد به شدت گلایه مند اند. در این مسیر، انگشت اشاره مقام معظم رهبری برای کسب راهنمایی و ارشاد، همواره به سوی بزرگانی چون شما بوده و هست. تشکیل یک جبهه گفتمانی در آستانه انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از رهنمودهای جنابعالی حرکتی هوشمندانه بود که بساط ائتلاف جریان یاد شده و « ساکتین فتنه» را در هم شکست و بارقه امید را در بدنه جریان اصیل حامی انقلاب پدید آورد.

امضاکنندگان این نامه، جمعی از فعالان دانشجویی - دانشگاهی، حوزوی، رسانه ای، سیاسی و فرهنگی بدنه اجتماعی جبهه گفتمانی سوم تیر در سراسر کشور هستند که دغدغه شان ادامه یافتن گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی برای گسترش و تحقق عدالت بوده و امید دارند که دولت آینده با موفقیت از « پیچ تاریخی» امروز جهان گذشته و دولتی در تراز بیداری اسلامی و تمدن ساز باشد تا موجبات بسط ید ولی فقیه را بیش از پیش در عرصه های جهانی فراهم آورد. بدیهی است که طرح برخی نکات در این نامه و نیز انتشار آن، بدین دلیل است که جریان سوم تیر هم اکنون در مرحله گزینش کاندیدای اصلح از میان کاندیداها قرار دارد. از اینروست که معتقدیم در نظر گرفتن این نکات شاید زمینه گزینش اصلح و تبعیت همگان از تصمیمی درست در این جریان را هموارتر نماید.

بیم های ما!

اما آنچه ما ارادتمندان به شما را دل نگران می کند، بیم حرکت برخی از دوستان مان در این جبهه در مسیری است که جریان مذکور آن را طراحی و مهندسی کرده است. ما از شما آموخته ایم که در برابر امام خامنه ای « لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون» باشیم. چنانکه هم ایشان از ما می خواهند در برخورد با موضوعات، آنها را اصلی و فرعی کنیم. همچنین ایشان بارها موضوع فتنه ۸۸ را یک مسئله اصلی خوانده و خواستار معیار دانستن عملکرد افراد در آن شده اند. رهبر فرزانه انقلاب- مدظله- راه اصلاح بعضی ضعف های نظری و عملی برخی دولتمردان را « نُصح» غیرعلنی و « تبیین» عمومی خوانده اند.

نیروهای تکلیف مدار، بازوی اجرایی تدابیر رهبری

آنچه ما فراگرفتیم آن است که تدبیر ایشان برای رفع حاشیه سازی های فکری و رفتاری و نیز عدم تحقق نظر آنانکه خواهان « ارتجاع» انقلاب اند، کمک به استراتژی فرود آرام دولت و البته روشنگری و تبیین است. در میان نیروهایی که در دولت حضور دارند، نیز هستند کسانی که براساس همین تدبیر، تکلیف مدارانه و فارغ از حواشی آن و حتی ترس از متهم شدن به انحراف، برای رفع و دفع شبهه چندگانگی در حاکمیت درحال تلاش شبانه روزی هستند و بخشی از تقدیر رهبری فرزانه انقلاب از دولت نیز ناظر به این تلاش هاست.

جابه جایی خطوط قرمز دوستان

ما نگرانیم که متاسفانه برخی دوستان مان امروز، شاید در اثر باور کردن برخی اخبار « درگوشی» جریان خبرساز، خطوط قرمزشان جابه جا شده است و علاوه بر آنکه برخلاف راهبرد رهبر معظم انقلاب، برخی حاشیه سازی های فکری و رفتاری را هم وزن فتنه می خوانند، واژه جعلی « ساکت انحراف» -که روزگاری خود از سوی جریان یادشده بدان متهم می شدند- را در کنار واژه اصیل و معنادار « ساکت فتنه» قرار داده اند.

از عجایب روزگار این است که برخی دوستان ما، علی رغم افتادن در این دام و فاصله گرفتن از امتیازات دولت و موضع گیری روزانه علیه آن، هنوز هم از سوی جریان خبرساز مذکور، ساکت انحراف خوانده شده و به ارتباط با انحراف متهم می شوند. نتیجه ادامه این دور باطل آن است که نیروهای انقلابی ای که در دولت به مجاهدت مخلصانه مشغول هستند به انحراف متهم شده و از دایره نیروهای ارزشی و جریان انقلابی، رانده می شوند.

گرچه گرایش به برخی حواشی موجود در دولت غیر قابل پذیرش است اما دوستان گفتمانی و عدالت خواه ما در بدنه دولت که از دلبستگان عمیق به رهبری و ارادتمندان به شما بوده و حتی نقش تاثیر گذاری نیز در تشکیل و تاسیس جبهه گفتمانی اصیل ایفا کردند کجا و اتهام زشت تشکیک در اطاعت از اوامر ولایت مطلقه فقیه و انحرافی گری کجا؟

لزوم معرفی گزینه گفتمانی و عدالت خواه

امروز ترس از متهم شدن به انحراف برای برخی دوستان ما تبدیل به کابوسی شده که عملا موجبات حذف گزینه های اصلحی که در بدنه دولت حضور دارند را مهیا ساخته و آنها را به سوی گزینه های ضعیف تر سوق داده است. این مایه خرسندی است که دبیر کل محترم و متخلق جبهه پایداری اعلام میدارد که برای ما رسیدن به اصلح مهم است نه دولتی بودن یا نبودن گزینه، اما این نگرش در برخی دیگر از دوستان ما به صراحت نفی و تخریب می شود.

درحالی که طبق رهنمودهای امام راحل- ره- و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و نیز آموخته های ما از جنابعالی، وظیفه ما شناخت اصلح و فعالیت در جهت مقبول نمودن بیش از پیش او در جامعه است و دوستان مان خود اذعان دارند، در بین نیروهایی که ایثارگرانه و تکلیف مدارانه در روزهای پایانی دولت به آن پیوسته و آبروی خویش را کف دست گذاشته اند، گزینه های گفتمانی، کیفی و اصلح، حضور دارند که غفلت از بررسی نام و سوابق آنان در مجموعه جبهه سوم تیر موجب از دست رفتن فرصت ها و سوختن ظرفیت ها خواهد بود. به ویژه آنکه افراد یاد شده نیز در این مقطع برای خود غیر از کمک به اجرایی شدن تدابیر رهبری، ماموریتی قائل نبوده و از پذیرش کاندیداتوری استنکاف می ورزند. البته ما از شما آموختیم که در این مسیر « به صحنه آوردن» اصلح علیرغم تمایل او، خود وظیفه ای مضاعف برای ما به شمار می آید. از این رو بی توجهی بعضی از دوستان به گزینه اصلح و نیز استنکاف او از ورود به این عرصه را، حجتی برای سکوت خودمان نمی دانیم.

این در حالی است که با ادامه روند کنونی نه تنها ساکتان فتنه، خود به عرصه داوطلبی وارد شده اند بلکه برای فتنه گران و عناصر فعال فتنه ۸۸ نیز کارت دعوت برای حضور در انتخابات می فرستند!

امروز فتنه گران با صراحت از به زمین زدن دولت حتی یک روز مانده به پایان کار آن سخن می گویند تا ثابت کنند حمایت های رهبری – مدظله- و ملت ایران از این گفتمان اشتباه بوده است. در این میان پرواضح است که مسابقه متهم کردن نیروهای خوب و ارزشی باقی مانده در دولت و غفلت از ظرفیت نیروهای عدالت خواه در بدنه آن، کمک به بازی طراحی شده فتنه گران بوده و نتیجه ای جز واگذاری صحنه به جریان ارتجاع دربر نخواهد داشت.

معتقدیم همانگونه که کلام رهبری در نقد و نفی جریان های « ارتجاع» ، « خبرسازان موسوم به سامانه کشف نظر» و « توقف در دولت» صریح بود، این صراحت شامل جریان « نفی و طرد « کل» دولت» که متاسفانه برخی دوستان مان آن را نمایندگی میکنند نیز می شود. چنانچه براساس رهنمودهای رهبری، نیاز کشور وانقلاب، حفظ امتیازات و طرد نقاط ضعف کنونی است.

استاد بزرگوار!

ما ارادتمندان به شما این درد را به کجا ببریم که حتی سخن گفتن در باب این دغدغه ها، برایمان هزینه دارد. الان که دردمندانه و از سر تکلیف این موضوع را با شما درمیان می گذاریم، گرچه مطمئنیم که ظرفیت عظیم جریان گفتمانی ارزشی و انقلابی با هدایت های جنابعالی قابلیت پذیرش و هضم نظرات مان را دارد و سپس « قول احسن» را پی خواهد گرفت اما بیم آن داریم که از سوی دوستانمان به انحراف و انشقاق متهم شویم؛ در حالی که ارادت کنونی ما به جنابعالی، امری مسبوق به سابقه است. ما درس تکلیف مداری را از شما هنگامی که در کوران تخریب ها و تهمت های جماعت مدعی اصلاح طلبی به میدان دفاع از نظام و ولایت فقیه آمده بودید، فراگرفته ایم. ما از مکتب انقلابی امام راحل (ره) آموختیم که فارغ از نتیجه، مامور به انجام تکلیف باشیم و در انجام آن همچون جنابعالی از « لومه لائم» نهراسیم.

لزوم هم افزایی همه نیروهای اصیل

نگاه تکلیف مدارانه به ما می گوید که در برهه کنونی بجای آنکه به برخی نگاه های تنگ نظرانه و غیرمنصفانه از قبیل آنچه ذکر شد مبتلا شویم، باید به هم افزایی و اتحاد و استفاده از تمام ظرفیت خویش مبادرت ورزیده و گزینه ای مورد اجماع همه عدالت خواهان، نیروهای اصیل انقلابی و دلبستگان به ولایت و رهبری معرفی نماییم. این گزینه اصلح بایستی از سویی از ظرفیت های گفتمانی عدالتخواهانه بهره مند بوده و از سویی دیگر توان کسب ظرفیت های مردمی دولت کنونی را دارا باشد و فصل مشترک همه جریانات عدالتخواه تلقی گردد. والا با ادامه این مسیر بیم آن می رود که فضای انتخابات تبدیل به مسابقه ای برای « توقف در دولت کنونی» یا « ارتجاع» و عقب راندن ملت گردد که در اینصورت امتیازات مورد تائید این دولت نیز از بین رفته و دغدغه رهبری حکیم انقلاب محقق نخواهد شد.

در پایان با آرزوی طول عمر با عزت برای شما فقیه « بصیر» ، « باصفا» و « عالم» ، از خداوند متعال، تقاضای رهنمودهای روشنگرانه و مشفقانه تان را داریم.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

جمعی از « فرزندان انقلابی» امام خامنه ای و ارادتمند به شما ؛ فعالان بدنه اجتماعی جبهه گفتمانی سوم تیر در سراسر کشور