معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر افزود: سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پاسخ به سفر سال گذشته آقای نواز شریف نخست پاکستان به تهران صورت می گیرد.

پرویز اسماعیلی افزود: توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور همسایه، بویژه بررسی گسترش همکاری های اقتصادی در فضای پسابرجام، از مهمترین محورهای سفر ریاست محترم جمهوری به اسلام آباد خواهد بود.

وی با بیان اینکه «پاکستان بزرگترین و پرجمعیت ترین همسایه مسلمان کشورمان است» ادامه داد: تبادل نظر درخصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی و همچنین رایزنی درباره اجلاس سران سازمان همکاریهای اسلامی با هدف وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام بخش دیگری از مذاکرات سران دو کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور افزود: همچنین امضای چندین سند، از جمله سند راهبردی همکاری تجاری پنج ساله دو کشور و نیز اسنادی در حوزه های اقتصادی، علمی و فرهنگی، رسانه ای و بهداشتی و پزشکی در حضور سران دو کشور انجام خواهد شد.

اسماعیلی گفت: رئیس جمهوری را در این سفر چند نفر از وزرا و اعضای هیات دولت همراهی می کنند و اتاق های بازرگانی دو کشور نیز طی این سفر در همایش مشترکی راهکارهای توسعه همکاری بخش های خصوصی را بررسی و قراردادهایی نیز امضا می کنند.