پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- در طول چند روز اخیر موجی برخاسته از احساس انقلابی و نشات گرفته از عشق وافر فرزندان رهبرانقلاب به ایشان شکل گرفته است و بهانه آن جمله ایست که یک جانباز دلسوخته در مراسم بیت رهبری خطاب به آقا گفت با این مضمون که :«به آقا بگویید حرف از رفتن نزند به قلبمان فشار آمده است». به راستی این جمله، عاشقانه ترین سخنی است که می تواند از زبان مریدان به مرادشان گفته شود و در خالصانه بودن آن تردیدی نیست. با این وصف توجه به سه نکته، حیاتی است.

1- چنانچه به فحوای سخنان رهبر انقلاب در جمع خبرگان، دقت شود، متن فرمایش ایشان صرفا حاوی یک تذکر عمومی بود نسبت به مساله انتخاب رهبری و وظایف خبرگان در این خصوص. از این رو این مساله لزوما به معنای برداشت شده از کلام ایشان نیست چرا که ایشان قبل از این نیز با عبارات گوناگونی از مساله مراقبت های آتی نسبت به حراست از هویت انقلاب اسلامی و خطرات غفلت از آن سخن گفته اند.

2- طی چند روز اخیر رسانه های معاند با سوء استفاده از موج احساسات انقلابی شکل گرفته حول جمله یاد شده به ارایه تفاسیری پرداخته اند که برآیند آن نمایش نوعی انفعال و اضطرار برای رهبر انقلاب است. هر چند در عناد این رسانه ها تردیدی نیست اما مراقبت از چنین سوء برداشت هایی نیز در زمره ضرورت های کنش انقلابی است. 

3- ضمن آنکه، فرمایش رهبری بخش های دیگری هم دارد که تذکری است نسبت به مساله مرگ برای مخاطبین آن جلسه . ایشان در همان جلسه در فرازی فرمودند: «آن‌طور که به من گزارش دادند- حدود هفده نفر از اعضای این مجلس در طول این سالها از دنیا رفته‌اند. البتّه این دوره‌ی جدید هم که آغاز خواهد شد، همین‌جور است؛ دنیا همین است؛ بعضی‌ها در آخر خط قرار دارند و حرکت به‌سمت عالَم بقا یک حرکت دائمی است از سوی آحاد بشر؛ و این قدرت الهی است و تقدیر الهی است. بایستی مراقب باشیم»

توجه به این جمله آقا هم خالی از لطف نیست که فرمودند : « ...بعضی ها در آخر خط قرار دارند..»