در این مراسم باشکوه که شنبه شب همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد جمعی از اعضای بیت حضرت امام(ره) از جمله حجج اسلام و المسلمین سید حسن خمینی، سید علی خمینی، سید یاسر خمینی و دیگر یادگاران حضرت امام(ره) حضور داشتند.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه حاج احمد آقا در تمام عمر در مدار رضای خدا و حضرت امام(ره) حرکت کرد افزود: حاج سید احمد همواره امین حضرت امام(ره) در دوران حیات ایشان بودند و پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش داشتند تا از افکار و اندیشه های بلند ایشان حراست کنند.
حجت الاسلام اکبر حمیدزاده گیوی گفت: شان و جایگاه حاج احمد خمینی در حدی است که جا داشت مجلسی به وسعت سرتاسر ایران اسلامی برقرار می شد و رسانه ملی نیز مراسم حرم حضرت امام(ره) را به نحو شایسته ای پوشش می داد اما متاسفانه از این مراسم باارزش غفلت شد.
وی گفت: توجه به این مراسم و حضور شایسته در آن فرصتی بود تا کسانی که دم از دفاع از امام(ره) و بیت ایشان می زنند حضور یافته و صداقت خود را نشان دهند.
حمیدزاده گیوی با اشاره به ظرافت و دقت کلمه حق در بیان امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه گفت: جامعه نباید فریب چهره ها و لفاظی افراد را بخورد بلکه باید حق را معیار قرار داده و به اعمال و رفتار افراد و میزان صداقت آنها نگاه کند.
وی گفت: عده ای با ممزوج کردن حق با باطل و التقاط آن منویات باطل خود را دنبال می کنند و در این میان مشخص کردن مرز حق و باطل و تبیین آن برای مردم وظیفه علما است که نباید از آن غفلت کنند.
حمیدزاده گیوی گفت: بعد از رحلت حضرت امام(ره) جریاناتی که در دوران مبارزه پیش از انقلاب عافیت طلبی پیشه کرده بودند شروع به فعالیت کردند و تلاش داشتند تا متاع باطل خود را در لباس حق عرضه کنند اما وجود حاج احمد آقا که قلبی پراز اسرار و حقایق در سینه داشت مانع جلوه گری آنان شد.
وی ادامه داد: پس از رحلت حاج احمد آقا این افراد مدعی که در حوزه های علمیه و دانشگاه ها حضور داشتند و خود را زیر برش های سیاسی پنهان کرده بودند با خوشحالی زایدالوصفی خود را ظاهر کرده و مدعی شدند.
حمیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتخار آفرینی مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند گفت: امروز که انتخابات تمام شده است و مردم موجودیت خود را باردیگر به دنیا نشان دادند باید فقط به فکر کار و خدمت به ملت و کشور بود.
وی گفت: خوشبختانه کشور اسلامی امن و بالنده در پرتو ولایت فقیه اداره می شود و نباید برخی که رای نیاوردند با کارشکنی و بدخواهی فضای رشد و بالندگی کشور را مخدوش کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی فرزند، مشاور امین و یار حضرت امام(ره) در شامگاه ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ بر اثر سکته مغزی در تهران دارفانی را وداع گفت.