به گزارش پارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این دیدار پس از ارایه گزارشی از فعالیت­ های علمی ـ پژوهشی مؤسسه توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی مسوول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ( ره ) در قم، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اظهار داشت: خاطرات و اطلاعات هر شخص به مرور زمان فراموش می­ شود و من هم اکنون به وضوح این وضعیت را مشاهده می­ کنم، لذا شما هر چه در صدد ضبط و حفظ آثار و اندیشه­ های امام تلاش کنید انشاالله نزد خداوند متعال مأجور هستید و من برای موفقیت شما دعا می­ کنم.

ایشان در خصوص افتتاح حرم اصلی امام ( ره ) در مراسم سالگرد امسال اظهار داشت: چنین ایراد و اعتراضی نسبت به حرم­ های ائمه معصومین(ع) هم بیان می شده و بعضی می­ گفتند به جای این هزینه­ ها برای فقرا لباس تهیه کنید، حتی وقتی مرحوم آیت ­الله بروجردی مسجد اعظم را بنا کرد مورد اعتراضاتی قرار گرفت که چه نیازی است و چرا چنین هزینه ­ای؟

وی افزود : من خودم وقتی در اردبیل بودم مساجد و حسینیه­ های متعددی ساختم که آنجا هم برخی اعتراض می­ کردند که من گفتم مردم پول دادند تا مسجد و حسینیه بسازیم، شما هم پول بدهید تا هر چه خواستید برایتان بسازیم. اگر مراسم سالگرد برای امام برگزار نمی­ شد در آینده اصل انقلاب و امام را انکار می­ کردند.

ایت الله العظمی موسوی اردبیلی با تصریح بر این نکته که «چنانکه بعضی درباره نهج ­البلاغه امیرالمؤمنین (ع) چنین حرف نادرستی زده و می زنند که سید رضی خودش این مطالب را انشاء کرده است»، افزود :چندان به این حرفها توجهی نداشته باشید و خدمات خودتان را انجام دهید.

در روزهای اخیر برخی خبرهایی در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که در آن ها از هزینه های انجام شده برای توسعه و تجهیز حرم مطهر امام خمینی (ره) انتقاد کرده اند.