مجلس امروز پس از بررسی چندین طرح و لایحه موضوع لایحه ارزیابی زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داد که در جریان اینطرح مخالفان و موافقان به ترتیب دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل بعنوان موافق طرح مذکور لحظاتی آرا و دیدگاه‌هایش را درباره طرح، در مجلس مطرح کرد و زمانی همه چیز حاشیه‌ساز شد که وی خطاب به مهرداد لاهوتی نائب رئیس فراکسیون محیط زیست که لحظاتی پیش درباره طرح محیط زیست به مجلس صحبت کرده بود ، به او گفت: شما مزخرف می‌گویید!

اما در ادامه مهرداد لاهوتی که پاسخ خود به پیر موذن را طبق اصل 79 آیین‌نامه داخلی مجلس، می‌جست پس از باز شدن تریبون خود خطاب به پیرموذن گفت: ما هم دلسوز محیط زیست هستیم.

بنده در جواب آقای پیرموذن کلمه‌ای را که گفته‌اند را بنده قصد ندارم آن کلمه را تکرار کنم، باید بویم و ایشان قبول کنند که حرفشان بی‌ادبانه بوده و بنده چون ایشان از پشت تریبون عذرخواهی کرده‌اند، ایشان‌را می‌بخشم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که وقتی می گویند "ادب از که آموختی" من دیگر نمی‌گویم چه ! ، چون بر ادب من اضافه می‌کنم. اما اظهارات یرموذن تنها معطوف به لاهوتی نشد و وی در ادامه حمید رسایی را هم مورد خطاب قرار داد و با فریادهای مکرر گفت: اقای رسایی که زمانی ماسک به دهان می‌زدی! ، همگی باید بدانید راس آلودگی هوا در تایید ضایعه‌ی محیط زیستی دولت مقتدر است.

اما در ادامه اظهارات پیرموذن،‌ این بار علی لاریجانی بود که پیرموذن را خطاب قرار داد و در بین اظهاراتش به وی گفت: آقای پیرموذن بهتر است کمی آرامتر صحبت کنید، بدانید چه می‌گویید!

لاریجانی همچنین در پایان نطق پیرموذن به وی گفت: شما اول نطقتان با لایحه جوری موافقت کردید که در نهایت به مخالفت تبدیل شد. (خنده)

*نطقی که نگفته حاشیه‌ساز شد

اما این پایان حواشی صحن علنی امروز نبود و در ادامه جلسه نمایندگانی با اجازه هیئت رئیسه، وقتی برای ایراد اخطار خود در مجلس یافتند که در ابتدا و طبق نوبت مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران اولین نماینده‌ای بود که باید اخطار خود را از پشت تریبون مطرح می‌کرد؛ نطقی که نگفته حاشیه‌ساز شد.

کوچک‌زاده پس از باز شدن تریبون خود خطاب به لاریجانی گفت: بنده ابتدا یک عرضی دارم و باید از شما و سایر همکاران عزیز تشکر کنم که ...

در همین حین بود که جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت که صندلی وی دو ردیف عقب‌تر از مهدی کوچکزاده است با فریادهایی که به نظر می‌رسید قصد دارد با کوچک‌زاده شوخی کند با فریادهایی خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: آقای کوچک‌زاده باید بر اساس دستور جلسه اخطار خود را مطرح کنند و اگر در دستور صحبت نکنند هیئت رئیسه باید تریبون ایشان را ببندد که در همین حین لاریجانی خطاب به جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: نه. این مقدمه حرف‌های ایشان است و قطعا آقای کوچک‌زاده در ادامه درباره دستور جلسه اخطارشان را مطرح خواهند کرد.

پس از آن لاریجانی مجددا خطاب به کوچک‌زاده تاکید کرد که اخطار خود را آغاز کند اما کوچک‌زاده که اینبار به نظر می‌رسید از حرف‌های جعفرزاده ایمن‌آبادی ناراحت شده است خطاب به لاریجانی گفت: بنده عرضی ندارم . آقای جعفرزاده‌ایمن‌آبادی دور بعد نماینده شدند و مصداق ان الانسان لفی خسر ... 

وی مجددا با ناراحتی خطاب به لاریجانی گفت: بنده حرفی ندارم و اخطار من باشد برای همکاران شما. التماس دعا.

سرانجام لاریجانی هم بلافاصله از هیئت رئیسه خواست تا نماینده بعدی را برای ایراد اخطار قانون اساسی معرفی کند. 

اما این پایان اخطارهای قانون اساسی حاشیه ساز مجلس نبود و حالا نوبت نادر قاضی پور رسید که آن هم مقداری به حواشی صحن علنی امروز اضافه کند.

قاضی پور پس از بازشدن تریبون خود گفت: آقای لاریجانی بنده اخطار قانون اساسی دارم. بنده معتقدم طرح محیط زیستی مذکور مخالف قانون اساسی است چرا که قانون اساسی واقعیت را عنوان می‌کند ولی این طرح واقعیت را عنوان نمی‌کند.

در همین حین لاریجانی خطاب به قاضی پور گفت: چه نگفته! 

قاضی پور: واقعیت‌ها را. 

لاریجانی در ادامه گفت: اینکه می‌فرمایید اخطار نیست.

قاضی پور: اگر نمی‌خواهید امروز حرف‌های بنده را قبول نکنید، خوب قبول نکنید! 

اما سرانجام لاریجانی خطاب به قاضی پور گفت: شما که معمولا مطالب مهمی عنوان می‌کنید نباید بدین نحو صحبت کنید.

نهایتا تریبون قاضی پور هم خاموش شد و پس از آن مجلس وارد نطق‌های میان دستور شد نطق‌های میان دستوری که یکی از آنها حاشیه آفرید. 

این در حالی است که مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی ناطق دوم جلسه علنی امروز بود و صحبت‌هایش درباره دلالان نفتی، واکنش علی لاریجانی را به خود برانگیخت.

وی که به نظر می‌رسید قرار است درباره فعالیت دلالان نفتی در کشور صحبت کند پس از دقایقی از نقش فردی به نام و نشان (م.س) در انتخابات پرده برداشت.

موید حسینی صدر ادامه داد: پول دلال نفتی با نام و نشان (م.س) در انتخابات وارد شده است و امثال (م.س)‌ها در خوی و چنارک هم زیاد شده‌اند.

البته صحبت‌های موید حسینی صدر اینجا به پایان نرسید و وی مجددا اظهار داشت: (م.س)‌ها شاید در مجلس دهم هم گماشته داشته باشند.

سرانجام موید حسینی صدر نطق خود را به پایان رساند و در پایان نطقش علی لاریجانی در واکنش به اظهاراتش گفت: بالاخره ما متوجه نشدیم این (م.س)‌ کیست؟ 

در ادامه موید حسینی در پاسخ به لاریجانی گفت: این فرد دلال نفتی است که 5 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مردم را برده است.
سرانجام نطق‌های بعدی هم از تریبون صحن علنی مجلس مطرح و تا پایان جلسه از حواشی صحن امروز کاسته شد.