به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور در تشریح آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور اظهار داشت: نیروی انسانی سازماندهی شده و هیئت‌های اجرایی و همچنین هیئت‌های نظارت شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات هستند.

 
وی افزود: ملزومات اداری در شعب اخذ رای توزیع شده، مهرها و صندوقهای انتخاباتی نیز براساس قوانین و مقررات با حضور نمایندگان هیئت نظارت در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است.
 
امیری درباره میزان تعرفه‌ها گفت: حدود 55 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند، براین اساس دوبرابر واجدین شرایط  و به میزان 110 میلیون تعرفه چاپ شده بعلاوه 15 درصد نیز برای تغییرات در اثر مسافرت‌هایی که پیش می‌آید، تهیه شده و این تعرفه‌ها  در اختیار حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته است.
 
امیری اضافه کرد: در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد و تمامی همکاران ما در سراسر کشور آماده برگزاری انتخابات هستند.
 
وی اظهار داشت: اصحاب رسانه ضمن حفظ شور و نشاط انتخابات که یک امر ضروری است از انتشار خبرهای غیرموثق پرهیز کنند، مرجع اطلاع رسانی در کشور مشخص است، تقاضا می‌کنیم بجز منبع موثق از جای دیگر خبر منتشر نشود.
 
سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: برای سهولت در امر انتخابات بهتر است افراد در منزل، لیست کسانی که قرار است به آنها رای دهند را آماده کرده تا با مدیریت صحیح زمان زودتر بتوانند رای بدهند، لذا لازم است مردم زمان رای‌ دادن را به آخرین ساعات روز موکول نکنند.