به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه ها و مقامات اسرائیل  و همپیمانان آن ها در یکسال اخیر مطالب خلاف واقع گوناگونی را منتشر کردند که پس از مدتی مشخص شد که حقیقت با ادعای آن ها متفاوت است. آن ها در سال گذشته ادعای استقرار نیروهای سپاه پاسداران در نزدیکی مرزهای جنوب سوریه و سرزمین های اشغالی را مطرح کردند و سپس ادعای موشک 27 متری مطرح شد و پس از آن ادعای استقرار نیروهای ویژه سپاه پاسداران در "دیرالزور" سوریه  و بعد از آن ادعای استقرار تامکت های ایرانی در سوریه را عنوان کردند که همه آن ها خلاف واقعیت بود. 

 

به گزارش «انتخاب»، اما اخیرا یکی از رسانه های وابسته به اسرائیل مدعی شده بود که   "سید حسن نصرالله"  دبیرکل حزب الله لبنان بیمار است و در بیمارستان بستری بوده و پزشکان در ایران مشغول معالجه وی هستند. 

 

**بازخوانی شایعه بیماری "دبیر کل حزب الله" 

 

در یک هفته  اخیر برخی از رسانه‌های عربی مدعی شده‌اند «سید حسن نصرالله،» دبیرکل حزب‌الله لبنان چندی قبل برای درمان بیماری سرطانش به ایران آمده است. بر اساس ادعای این رسانه‌ها، "سید حسن نصر‌الله" - دبیرکل حزب‌الله لبنان - پس از آنکه در بیمارستانی در ایران بستری شده، بوسیله پزشکان از روسیه و کره‌شمالی تحت درمان اولیه قرار گرفته است.

 

چندی قبل برخی از رسانه های سعودی نیز از تشدید بیماری سید حسن نصرالله و سفر وی به ایران برای درمان خبر داده بودند که صحت آن تأیید نشد.  این درحالیست که رسانه‌‌های صهیونیستی پیش از این نیز بارها شایعاتی را در خصوص زخمی شدن  "سردار سلیمانی" و سایر رهبران مقاومت منتشر کرده بودند.

 

** اما واقعیت چه بود؟/شایعه از کجا آمد؟

 

واقعیت این است که هر زمان که تروریست های تکفیری در سوریه شکست می خورند اسرائیل به کمک آن ها می شتابد و این موضوع را در بمباران های سه سال اخیر خود در جنوب سوریه نشان داده است.
 
پیشروی های موفق ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به همراه پشتیبانی حزب الله و نیروی هوایی فدراسیون روسیه در "حلب" عصبانیت همپیمانان تروریست های تکفیری را برانگیخته و آن ها به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت هستند. 

 

شایعه پراکنی اسرائیل درباره بیماری  "سید حسن نصرالله" به صورتی بود که آن ها تلاش می کنند تا با طرح چنین ادعاهایی روحیه مقاومت را تضعیف کنند که البته این موضوع قویا از سوی مقامات کشورمان رد شد. 

 

**دلایل سلامتی "سید حسن نصرالله" 

 

حضور دبیرکل حزب الله لبنان در گرامیداشت فرماندهان مقاومت در پایتخت لبنان و سخنرانی در جمع مردم (که حمله به مخازن آمونیاک حیفا از رئوس سخنان "سید حسن نصرالله " بود و بازتاب خبری قابل قبولی داشت) یکی از دلایلی است که نشان می دهد "دبیر کل حزب الله"  در سلامت کامل است. 

 

دلیل دوم سلامتی  "سید حسن نصرالله"  دبیر کل حزب الله لبنان تکذیب شایعه بیماری او توسط "امیر دریابان علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و همچنین "علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل بود. 

 

**مشاور رهبری سلامتی سید حسن نصرالله را تائید کرد

 

"علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل  در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شایعه بیماری "سید حسن نصرالله" عنوان داشت: "سید حسن‌نصرالله"  را در هفته‌های اخیر ملاقات کرده‌ام و به کوری چشم صهیونیست‌ها در سلامتی کامل بودند.  وی ادمه داد: حضور ایشان ("سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان) در ایران برای درمان کذب محض است. 

 

مشاور مقام معظم رهبری با تائید مجدد سلامتی دبیرکل حزب الله لبنان  گفت: این آسان‌ترین دروغی است که آنها می‌توانند در مورد سلامتی یک فرد موثر ابراز تردید کنند تا کسانی که تحت مدیریت آنها هستند سست شوند؛ اما این موضوعات کذب محض است .

 

**اسرائیل باز هم  "دروغ گفت" 
 
تروریست های داعش و جبهه النصره و احرار الشام و ... شکست های پی در پی را در شمال و جنوب سوریه متحمل شدند و لذا از اسرائیل کمک خواستند تا آن ها را یاری کند که نتیجتا شایعه پراکنی درباره سلامتی "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله راه حل مقامات "تل آویو" بود که به سرعت دروغ این موضوع آشکار شد.