پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- بیانات اخیر مقام معظم رهبری و هشدار صریح ایشان درباره تلاش دشمنان برای تاثیرگذاری در انتخابات، بیش از پیش ما را متوجه خطر نفوذ مخصوصا در این دوره زمانی می کند. اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب، مردم و حاکمیت استفاده می کنند، یک امر مسلم است. گاه به شکل تهدید نظامی، گاه تحریم اقتصادی و گاهی نیز تاثیرگذاری در انتخابات که در مورد اخیر از تاکتیک های مختلفی استفاده می کنند. از تحریم انتخابات گرفته تا تبلیغ به نفع یک جریان و در نهایت در صورت برآورده نشدن انتظارات، تحریک مردم برای اعتراض و اغتشاش و ...

تشخیص چگونگی این توطئه ها مخصوصا در آستانه انتخابات، می تواند پیش از بروز هر خطری، کشور را بیمه و به ما در صیانت از آرای مردم و آرامش و آسایش جامعه کمک کند. براین اساس رهبر معظم انقلاب با توجه به سابقه و پرونده دشمنان انقلاب در سی و چند سال گذشته و نیز مدارک و مستندات روشن و غیرقابل انکار درخصوص دخالت آنها در سرنوشت مردم ایران، هشدارهای نصیحت گونه خود را برای مردم عزیز کشورمان مطرح می کنند. طراحی جدید دشمنان آنقدر پیچیده و موزیانه است که رهبر انقلاب به شدت درخصوص آن هشدار داده و از آن به عنوان فرصتی برای بازگشت دشمنان به کشور یاد کرده اند.  

این نصیحت ها، البته برپایه تحلیل ها و خبرهای موثقی است که شبانه روز در اطراف خود می بینیم و می شنویم و رهبری هم با توجه به اشراف اطلاعاتی که از توطئه های دشمنان این مرز و بوم دارند و نیز هوشمندی حکیمانه خود، ما را از جوانب مختلف این نقشه های شوم آگاه می سازند. حال باید این سوال را از خود بپرسیم که مگر چه اتفاقی افتاده یا دارد می افتد که رهبر انقلاب اینچنین همگان را متوجه آن می سازند و نسبت به توطئه جدید دشمنان اینچنین هشدار می دهند؟!: 

«دشمن درصدد آن است که افکار عمومی ما را از اهداف خود و نیّات پلید خود غافل نگه دارد؛ برنامه‌هایی را می چینند، قطعات جداگانه‌ای را در جاهای مختلف تدارک می‌بینند تا این قطعات را به هم وصل کنند... من می بینم که در زمینه‌ی انتخابات، دشمنان دارند تلاش می کنند؛ می خواهند انتخابات آن‌جوری که آنها می خواهند برگزار بشود.»    

ایشان خطر این توطئه جدید را آنچنان سنگین می دانند که بیان آنرا وظیفه خود می دانند و مردم را اصلی ترین و قوی ترین مانع در برابر دشمن معرفی می کنند. همان مردمی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه سختی ها و مشقت ها، همواره مهمترین نیروی مدافع نظام و انقلاب بوده و در این راه، مسئولان را هم پشت سر گذاشته اند. 

البته رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان، به چند مصداق مهم نیز اشاره کردند. یعنی زیر سوال بردن و غیرقانونی اعلام کردن شورای نگهبان و تلاش برای جهت دهی در آرای مردم. حال ممکن است کسی از خود بپرسد که مگر نامزدها و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، توسط همین شورای نگهبان و سایر دستگاه های نظارتی تایید صلاحیت نشده اند؟ پس چه طور می توان به آنها بدگمان بود یا نگران تاثیرگذاری دشمن به سود آنها بود؟ 

پاسخ این سوال را می توان به این صورت داد که نامزدهای تایید صلاحیت شده، قطعا دارای ویژگی های اولیه انتخاب شدن هستند، اما سخن اینجاست که گاه برخی از این افراد یا جریانات درخصوص مسائل مهمی سکوت می کنند که این سکوت در نهایت، با سیاست های دشمنان هم جهت می شود! و یا برعکس، گاه درخصوص مسائلی اظهار نظر می کنند که آن سخنان نیز هم جهت با خواست دشمنان است! گاهی هم این سکوت ها و اظهار نظرها در سطحی بالاتر ناشی از یک استراتژی است که می توان با کمی دقت و تیزبینی، لایه های پیدا و پنهان آن را بهتر فهمید. مثلا بخاطر رسیدن به اهدافی سیاسی که از طریق رسمی میسر نیست. در این صورت بیان مواضع تحریک آمیز و سپس فشار و جار و جنجال رسانه ای و سیاسی، می تواند به جریان های سیاسی کمک کند تا طرح های خود را بهتر به پیش ببرند و یا نهادهای رسمی حکومتی را تحت تاثیر خود قرار بدهند.

از همین رو رهبر انقلاب، همواره احزاب و شخصیت های سیاسی را به اعلام مواضع شفاف دعوت می کنند تا اگر خواسته یا ناخواسته، شباهت هایی در مواضع آنان با دشمنان وجود داشته باشد، براساس آن مواضع روشن و شفاف، خط ها جدا شود و کسی نتواند از مواضع نیروهای انقلاب سوءاستفاده کند. و یا اگر جریانی متوجه شد که رسانه های بیگانه و ضدانقلاب و مسئولان فلان کشور غربی از آن جریان در انتخابات حمایت می کنند و به تبلیغ آن می پردازند، بخاطر مصلحت و یا پیروزی در انتخابات سکوت نکنند، بلکه از آن حمایت بترسند و بیندیشند که مگر چه اتفاقی افتاده که دشمنان نظام به دفاع از آن جریان مشغولند؟! 

اما متاسفانه این نکته روشن و بدیهی و کاملا عقلی و منطقی، معمولا از سوی برخی افراد و احزاب نادیده گرفته می شود و به راحتی از کنار این توطئه های خبیثانه می گذرند انگار نه انگار که دشمنان به صراحت از آنها دفاع می کنند. یک نمونه از مصادیق عینی این مساله را می توان در انتخابات سال 88 دید آنجا که دشمنان کینه توز انقلاب به کمک یک جریان داخلی آمدند و از آب گل آلود ماهی گرفتند و چندین ماه فضای داخلی کشور را دچار آشوب و اغتشاش و ناامنی کردند. 

در آن زمان رهبر معظم انقلاب بارها و بارها شخصیت های آن جریان را به هوشیاری، بصیرت، موضع گیری شفاف، جدا کردن خط خود از اغتشاش گران و آشوبگران، توجه به توطئه های دشمنان و لزوم پاسخ قاطع به آنان دعوت می کردند اما متاسفانه گوششان به هیچ نصیحت و هشداری بدهکار نبود که نبود. درحقیقت بسیاری از افرادی که این روزها دستگاه های مختلف کشور از جمله شورای نگهبان را مورد حمله قرار می دهند و امروز مشغول پیاده سازی توطئه های دشمنان هستند، همان هایی هستند که در سال 88 بر آتش فتنه دمیدند و راه خود را از دشمنان جدا نکردند. 

البته این حرف الزاما به معنای خائن بودن این آدمها نیست. این افراد حتی اگر هیچ وابستگی فکری و سیاسی هم به دشمنان نداشته باشند، سکوت ها و اظهار نظرهای مشکوکشان (هرچند به بهانه مصالح حزبی و جریانی) به تدریج تبدیل به یک رویه می شود؛ تا آنجا که ممکن است بر اثر لجاجت، هیچ حرفی برای خوشایند نظام و نیروهای نظام نزنند اما برای خوشایند دشمنان نظام چرا! این رویه حتی ممکن است بعدها در جهت گیری های ملی و حکومتی و سیاست گذاری ها هم ادامه داشته باشد.

فراموش نکنیم آنهایی که روزی روزگاری در مجلس ششم مورد تمجید دشمنان انقلاب قرار گرفتند، توسط همین شورای نگهبان تایید شده بودند، اما کارشان به آنجا رسید که به طور همزمان هم نماینده مجلس نظام شدند و هم اپوزیسیون نظام! آخر و عاقبشتان هم که با آن تحصن و فشار سیاسی و رسانه ای علیه نظام اسلامی کاملا معلوم و مایه عبرت است.   

در کمال تعجب امروز هم می بینیم که دشمنان انقلاب، علنا و به صراحت، افرادی را تایید و از مردم می خواهند که به آنها رای بدهند و افرادی را نیز مورد حمله قرار می دهند و از مردم می خواهند که به آنها رای ندهند! و باز متاسفانه آن شخصیت ها و جریاناتی که حمایت مشکوک دشمنان را از خود می بینند، یا سکوت کرده اند و یا به طور ضمنی لبخند رضایت بر چهره دارند! گویی ائتلاف نانوشته ای میان آنها وجود دارد، وگرنه کدام عقل سلیمی می پذیرد که دشمنان قسم خورده ما، به جای تحریم انتخابات، خواستار رای دادن به فلانی و بهمانی شوند؟ بنابراین انگار نمی توان از این آدمها انتظار داشت که راه خود را از دشمنان نظام جدا کنند.

حال رهبر معظم انقلاب با مشاهده مصادیق روشن دخالت و توطئه های جدید دشمنان و با توجه به سابقه فتنه گران و اهل  سکوت در سال 88 (که البته هیچگاه جبران نشد) مردم هوشیار کشورمان را متوجه نقشه های دشمن کرده و از همگان می خواهند که بار دیگر به صحنه بیایند و با حضور آگاهانه و اعلام صریح نظر خود، دشمنان را مایوس کنند.