به گزارش پارس به نقل از فارس داود گودرزی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه دوره آموزشی خط امام در سالن اجتماعات مجتمع تربیتی امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: واقعیتی که درباره آمریکا وجود دارد این است که این کشور در دوره مذاکرات از این فرصت برای متوقف کردن ایران استفاده کرد اما با توجه به اینکه باید تحریم‌ها را بردارد در حال حاضر به طور کامل تحریم‌ها برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با هدف مشغول کردن ذهن‌های مسئولان و مردم در ظاهر مذاکرات را در جامعه مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: آمریکا به صورت کامل اعتراف کرد که مذاکره تنها راه چاره برای این کشور بود چرا که در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانست به ایران حمله کند و نه توانست تحریم‌ها را به طول کامل حفظ کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برجام نباید به دو قطبی شدن سیاسی کشور منجر شود، افزود: متن برجام و شاخص‌های منافع و عزت ملی مورد بررسی قرار گرفته است و در این متن وضعیت آمریکا برای برداشتن کامل تحریم‌ها مورد ابهام است.

گودرزی با اشاره به اینکه در صورتی که تحریم‌ها به طول کامل رفع نشود و دسترسی آمریکا به مراکز نظامی ما در کشور اتفاق بیفتد، تأکید کرد: در این صورت برجام اشتباه است و باید مسئولین به سؤالات سازمان بسیج دانشجویی در ارتباط با متن برجام براساس منافع و عزت ملی پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه ما از مسئولین برای برجام دو موضوع اساسی را می‌خواهیم، اضافه کرد: اول اینکه در متن برجام از چهر‌ه‌های سیاسی استفاده نشود چون این امر به دو قطبی شدن سیاسی در جامعه کمک می‌کند و دقیقاً هدف اصلی آمریکا ایجاد دو قطبی شدن در ایران است که می‌تواند اختلافات را ارتقا بخشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: وقتی آمریکایی‌ها با همه کشورهایی که مذاکره‌ای انجام داده‌اند به تعهدات خود عمل نکرد و این امر می‌تواند این موضوع را اثبات کند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که پس از برداشتن احتمالی تحریم‌ها اتفاق خاصی در حوزه رفع مشکلات اقتصادی کشور نمی‌افتد، تصریح کرد: هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند ثابت کند که با برداشتن تحریم‌ها همه مشکلات رفع می‌شود لذا با برگزاری نشست‌های در حوزه بسیج دانشجویی با عنوان اقتصاد و امنیت پس از توافق در دانشگاه‌ها این موارد را اطلاع‌رسانی کرده و به عنوان مطالبه در نظر گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین عواقبی که باعث طول کشیدن مذاکرات هسته‌ای رخ داد را استراتژی آمریکا برای تسهیل در روابط این کشور با ایران دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری به صورت صد درصد از دولت برای انجام توافق هسته‌ای حمایت کردند اما این امر به معنای این نیست که ایشان با آشتی با آمریکا موافق باشند بلکه این امر به این معنا است که ما با آمریکا فقط در بخش هسته‌ای توافق کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه آنهایی که از آشتی آمریکا با ایران صحبت می‌کنند باید به سه نکته توجه کنند، افزود: آمریکا همچنان ظالم و مستکبر است و ما نیز هیچ وقت از اسلام دست برنمی‌داریم چرا که اسلام مهم‌ترین هدفش استکبارستیزی و مبارزه با ظلم است لذا ما همواره از ملت‌های مظلوم در مقابل ظلم آمریکا دفاع می‌کنیم که این امر سبب می‌شود تا هیچ وقت آشتی میان آمریکا و ایران اتفاق نیفتد.

گودرزی فراگیری بسیج دانشجویی و جذب حداکثری دانشجویان، دوم احیای انقلاب اخلاقی در دانشگاه‌ها و مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی را به عنوان سه اولویت از 21 برنامه عملیاتی راهبردی سازمان بسیج دانشجویی پیرو خط رهبری دانست و تأکید کرد: دانشجویان بسیجی باید همواره براساس شعار حق، اقتصاد مقاومتی، انقلاب اخلاقی و آرمان‌های شهدا را مطالبه کنند.

وی در پایان  با اشاره به اینکه آمریکا در ایران 62 سال حضور بدی داشته است، تصریح کرد: 17 هزار شهید ترور و بیش از 300 هزار شهید جنگ تحمیلی از شهیدان معاصر کشور ما هستند و باید حق آنها را از آمریکا مطالبه کنیم.