به گزارش پارس به نقل از مهر، ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص ضرورت تحقق برجام ۲ گفت: مشکل اصلی کشور، اقتصاد و معیشت است. برجام ۱ تا هزار فرقی نمی کند، چون باید مشکلات اقتصادی حل شود.

وی افزود: اگر مقصود رئیس جمهور از انجام برجام ۲، حل مشکلات اقتصادی است باید ابتدا برجام ۱ را کامل به سرانجام رسانده و مطالبات ما توسط غرب به طور کامل پرداخت شود تا برجام های بعدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تولیدمحور بنا گذاشته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید سرمایه گذاران خارجی امکانات خود را به کشور آورده تا منجر به ساخت و تولید شود، اما این مسئله علی رغم توافقات انجام شده، هنوز تحقق پیدا نکرده است، تنها حرف زده می شود.

آقامحمدی گفت: هیئت های اروپایی که به کشور آمدند چیزی با خود نیاوردند، پول های بلوکه شده ما آزاد نشده و سرمایه گذاری خارجی بدون ترس از تهدید آمریکا، عملی نشده است؛ بنابراین اگر آقای رئیس جمهور توانست برجام ۱ را کامل انجام دهد، به سراغ برجام های بعدی برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: برجام های بعدی چیزی جز اشتغال و معیشت را نباید در نظر داشته باشد که در غیر این صورت حاشیه است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس خاطرنشان کرد: آنچه در توافق اخیر با عنوان برجام وعده داده شد، هنوز محقق نشده. تحریم های آمریکا برداشته نشده است و مسئله روادید برای ایرانیان خود مسئله مهمی است که باید حل شود. بنابراین آقای روحانی برجام ۱ را شسته و رفته انجام دهد بعد به سراغ برجام های بعدی برود.