به گزارش پارس به نقل ازفارس، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع برجام 2 توسط رئیس‌جمهور و برخی مسئولان دولتی، اظهار داشت: باید پرسید مگر برجام یک دارای چه منزلت ویژه‌ای است که بخواهیم برجام 2 را شروع کنیم؟

وی افزود: آقای روحانی قول‌های زیادی خصوصاً درباره گشایش‌های اقتصادی در کشور دادند ولی تاکنون نتوانستند کاری از پیش ببرند، دولت مدام شعارها را پشت سر هم تکرار می‌کند و جنگ روانی راه می‌اندازد که بسیاری باورشان می‌شود طرف غربی به تعهداتش در برجام عمل کرده است، در حالی که اصلاً‌ اینگونه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: باید بدانیم این جمهوری اسلامی ایران است که به تعهداتش در برجام خیلی شتاب‌زده عمل کرده است، دولت هم به زیرمجموعه‌اش دستور داده که به تعهدات ایران در برجام عمل کند و حتی به مذاکره‌کنندگان مدال هم دادند تا مردم باورشان شود که پس از برجام کاری صورت گرفته در حالی که اینگونه نبوده و تنها ایران به صورت یک طرفه تعهداتش را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز اقدام اساسی در راستای اجرای برجام از سوی غربی‌ها انجام نشده و فعلاً در حد شعار باقیمانده است، تأکید کرد: دولتی‌ها می‌خواهند به مردم تقلین کنند که برجام کاملاً اجرایی شده است و به همین دلیل برجام 2 را مطرح می‌کنند.

نماینده تهران در مجلس گفت: دولت باید پاسخ دهد دقیقاً‌ در برجام چه اقداماتی انجام شده که برجام 2 را مطرح می‌کند؟ البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق قانون، اقدامات طرف مقابل در مسیر اجرای برجام را پیگیری خواهد کرد.

کوثری یادآور شد: ما تاکنون پس از تأیید برجام تغییری در شرایط اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال ندیدیم، لذا به نظر می‌رسد دولت با مطرح کردن برجام 2 به نوعی به دنبال فرار به جلوست تا پاسخگوی تعهداتش در پسابرجام نباشد.