پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حسن فتحی، کارگردان به نام ایرانی، چند ماه پیش تولید سریالی عاشقانه- تاریخی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است، این سریال در ابتدا «روزی روزگاری عاشقی» نام داشت که سپس به «شهرزاد» تغییر نام یافت. نویسندگی این مجموعه نمایش خانگی نیز حسن فتحی انجام داده است؛ او پیش از این ساخت سریال های مشهور و پرمخاطبی چون پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم و مدار صفر درجه در کارنامه خود دارد.

این سریال روایتی عاشقانه و تاریخی از دهه 30 و 40 ایران است. تلفیقی که در نگاهی تاریخی به ژانری عاشقانه می‌پردازد و یا فراتر از آن یک مضمون عاشقانه است در سایه احوالات سیاسی آن دوران. شهرزاد با شعار «در تندباد حادثه، “عشق” اولین قربانی است.» به قلم نغمه ثمینی و حسن فتحی نوشته شده است.

در آخرین قسمت این سریال پربیننده در یکی از پلان ها عکسی از «حسین شریعتمداری» مدیر مسوول روزنامه پرنفوذ کیهان، در کنار عکس سایر بازیگران، نشان داده می شود.

افرادی که در این پلان، حسن فتحی در عکس به تصویر می کشد همگی به جز حسین شریعتمداری، فراری و به شوروی(روسیه) گریخته اند که برخی از آنها در مرز دستگیر شده اند.

جمشید آریا نیز در این فیلم، دیالوگ های مهمی درخصوص جریان کمونیست، ارتش سرخ و پناهنده شدن جریان چپ به آنجا بیان می کند.

به نظر می رسد با توجه به اینکه حسن فتحی همواره در سریال های خود سعی کرده دقت تاریخی لازم را داشته باشد این پلان ها بدون فکر، برنامه و دقت نظر نبوده است و به عبارت دیگر نمی توان، آن را اتفاقی تلقی کرد.

حسین شریعتمداری در تمام دوران فعالیت سیاسی و رسانه ای خود، مهمترین نقد خود به جریانی که با گفتمان انقلاب زاویه دارد این است که با بیگانگان ارتباط داشته اند.

شریعتمداری همواره متذکر بوده که اپوزیسیون برانداز یک جریان درونی نیست و با سرویس های اطلاعاتی و کانون های فکری نظام سرمایه داری یا پیش از آن با کانون های کمونیستی ارتباط دارد و از آن سوی مرزها راهبری می شود.